ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای انجام یکی از بزرگترین عملیات‌های خود به منظور مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی به سواحل و آبهای یمن آماده‌ شده‌اند.

«البحر المسجور»؛ عملیات بزرگ انصارالله برای دفاع از سواحل و آبهای یمن

 به گزارش «قدس آنلاین»،  یک منبع آگاه نظامی یمن وابسته به انصارالله از عملیات نظامی جدید کمیته‌های مردمی و ارتش یمن خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «سپتامبر نت»، این منبع آگاه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده انجام عملیات «البحر المسجور» (دریای افروخته) در دفاع از سواحل کشورشان در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی هستند.

بر اساس این گزارش، در صورت نزدیک شدن متجاوزان سعودی - آمریکایی به سواحل یمن و آبهای دریای سرخ، نیروهای یمنی یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاعی خود را آغاز خواهند کرد.

این در حالی است که هر روز رسانه‌های سعودی و رسانه‌های یمنی وابسته به ریاض اخباری از آمادگی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی برای حمله به بندر «الحدیدة» که تنها شریان حیاتی مردم یمن به شمار می‌رود، منتشر می‌کنند و حتی کارشناسان امور سیاسی بر این باورند سفر قریب‌الوقوع «دونالد ترامپ» به ریاض و سپس تل‌آویو به منظور تعیین سرنوشت این عملیات در الحدیدة صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که در صورت هرگونه تجاوز احتمالی به بندر الحدیده، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، از موشک‌های جدید و تجهیزات نظامی تحت اختیارش پرده‌برداری خواهد کرد و دیگر به منافع آمریکا در منطقه رحم نخواهد کرد لذا به اعتقاد کارشناسان سیاسی، غافلگیری‌های احتمالی انصارالله برای آمریکا و اسرائیل و عربستان، عامل اصلی بازدارنده حمله به بندر الحدیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.