بیرجند-فرماندار بیرجند با بیان اینکه تعرفه به میزان کافی برای شعبات اخذ رای پیش بینی شده است گفت: ۴ هزار نفر عوامل انتظامی، اجرایی، نظارت، بازرسی و خدماتی در شهرستان بیرجند کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند.

۴۰۰۰نفر در شهرستان بیرجند برگزاری انتخابات را برعهده دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  از بیرجند، علی ناصری عصر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰مورد تخلف انتخاباتی در سطح شهرستان بیرجند گزارش شده و مستندات تخلفات به مراجع قضایی و کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان ارسال شده که با متخلفان طبق قانون برخورد می شود.

وی تصریح کرد : اعضای هیات های نظارت، اجرایی و بازرسان حق دخالت در انتخابات ندارند و طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری، کارکنان دولت در ساعت اداری نمی توانند کار تبلیغاتی انجام دهند و نهادهایی که از بودجه دولت استفاده می کنند هم حق فعالیت تبلیغاتی ندارند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۲۰۵ شعبه اخذ رأی مستقر می‌شود؛ که ۹۲ شعبه شهری است؛ افزود: انتخابات شورای شهر در ۹۲ شعبه شهری بیرجند به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

ناصری اظهار داشت: برای آشنایی مردم با رأی گیری الکترونیک، مستندی با همکاری صدا و سیما تهیه شده است و از شبکه استانی خاورستان نیز بصورت مستمر پخش می شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مانور آموزشی انتخابات الکترونیک بمنظور آشنایی اقشار مختلف مردم در نقاط پرجمعیت شهرستان بیرجند طی روزهای گذشته انجام شده است، گفت: مردم حتما قبل از ورود به شعبه اخذ رای، نام و کد سه رقمی کاندیداهای مورد نظر خود را(حداکثر ۹ نفر) مشخص کنند؛ تا از معطلی و ازدحام جلوگیری شود.

ناصری از تخلف تعداد زیادی از کاندیداهای شورای شهر بیرجند در زمینه تبلیغات انتخاباتی و نصب پوستر و بنر غیرمجاز و خارج از حد استاندارد تعیین شده خبر داد و افزود : این کار تخلف است و شهرداری بیرجند موظف است طبق قانون نسبت به جمع آوری تبلیغات غیر مجاز اقدام نماید.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: کاندیداهای شورای اسلامی شهر تنها مجازند بنرهای تبلیغاتی خود را در مقابل ستادهایی که به فرمانداری معرفی کرده اند و یا مکانی که در آن سخنرانی می کنند، نصب نمایند.

ناصری بیان داشت : برای تمامی بازرسان و کاربران رایانه شعب اخذ رای انتخابات جلسات آموزشی و توجیهی برگزار شده است و کاربران رایانه شعب اخذ رای شهری از طریق کارگاههای آموزشی عملی آموزش های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک شورای اسلامی شهر بیرجند را فرا گرفته اند.

ناصری افزود: چهار هزار نفر عوامل انتظامی، اجرایی، نظارت، بازرسی و خدماتی در شهرستان بیرجند کار برگزای انتخابات را انجام می دهند و تعرفه به میزان کافی برای شعبات اخذ رای پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات بیرجند از وجود ۱۱۳ شعبه روستایی در بخش مرکزی شهرستان بیرجند خبر داد و افزود : از این تعداد ۲۸ شعبه ثابت و ۸۵ شعبه سیار است و شرط رای دادن در روستاها طبق قانون حداقل یک سال سکونت در آن روستا است.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه امسال بیش از ۵۵۰ هزارنفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند؛ تصریح کرد : ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بیرجند در دوره قبلی ریاست جمهوری (سال ۹۲) رای داده اند و امسال پیش بینی می شود تعداد رای دهندگان ریاست جمهوری در شهرستان بیرجند بیش از ۱۳۰هزار نفر باشد.

وی افزود : نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در صورتی که در مهلت قانونی توسط ستادهایشان به فرمانداری معرفی شوند، کارت شناسایی برای آنها صادر خواهد شد و خواهند توانست در محل شعب اخذ رای حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.