وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سایت ایران کارورز سه‌ ساله است، گفت:‌ سعی داریم به جای دادن یارانه به سمت پرداخت کارانه حرکت کنیم؛ بعد از بحث و بررسی‌ها امسال به این نتیجه رسیدیم که آئین نامه این موضوع توسط وزارت کار تعیین شود.

ربیعی: سعی داریم کارانه به جای یارانه پرداخت کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی ربیعی در مراسم رونمایی از سند ملی اشتغال سبز اظهار کرد: گفتمان محیط زیست در کشور جا افتاده است؛ دولت یازدهم دولتی است که بین دولتهای قبل و بعد از انقلاب که بیش از همه به بحث محیط زیست و رونق گفتمان محیط زیست پرداخته است.

وی با اشاره به آثار و تبعات منفی برنامه‌های توسعه‌ای انجام شده در کشور برای حوزه محیط زیست گفت: در این دوره بیش از هر دوره‌ای هم رونق گفتمان محیط زیست و هم رونق عملکرد محیط زیستی داشتیم اما سیاست‌های غلط در حوزه منابع آب و محیط زیست منجر به این وضعیت شده است همچنین عدم وجود گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی و حضور کم ایران در سیاست‌های خارجی در منطقه و بین‌الملل، سیاست‌های غلطی است که در این دوره وارث آن بودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی سه چهار سال گذشته در حوزه محیط زیست به اندازه 15 سال کار شده است افزود: در حوزه اشتغال سبز رویکرد اول رویکرد مسئولیت اجتماعی است؛ طبق تعاریف توسعه پایدار باید به سمت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها برویم. وزارتخانه‌هایی که کارهای توسعه‌ای انجام می‌دهند، حرکت کنیم اما امروز از این رویکرد عبور کرده و به رویکرد جدیدی رسیده‌ایم؛ جهت‌گیری این رویکرد رشد فراگیر ضد فقر و پایدار است که پایداری آن به حوزه محیط زیست ارتباط زیادی دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه رشد فراگیر اشتغال و ضد فقر در دوره بعد جزء برنامه‌های رئیس جمهور است، اظهار کرد: در رویکرد اول کاهش ضایعات، پساب و آلودگی از سوی دستگاهها مد نظر قرار می‌گیرد اما در رویکرد جدید به سمت مشاغلی می‌رویم که ذاتا سبز هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد رشد اشتغال فراگیر و ضد فقر سه حوزه را در بر می‌گیرد، گفت: بر اساس این رویکرد می‌خواهیم اقتصاد را جلو ببریم. رشد و توسعه اقتصادی که به اشتغال فراگیر و کاهش فقر منجر شود و در عین حال پایداری زیست محیطی را در بر داشته باشد. این سه حوزه مباحثی است که از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.