قزوین- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ادعا می‌کند قاچاق کالا را به ۱۲ میلیارد دلار رسانده است ولی واقعیت این است که ۴ سال فرصت طلایی را سوزانده است.

۴ سال فرصت طلایی در دولت یازدهم سوخت‌/‌ناگفته‌هایم‌ را در برنامه تلویزیونی چهارشنبه شب ‌خواهم گفت

به گزارش قدس آنلاین، سید مصطفی میرسلیم در جمع مردم استان قزوین اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی فقط به اتکای همت و کوشش، فعالیت صادقانه، دانش، درک صحیح، تجربه مفید و پاک دستی جوانانمان میسر می‌شود.

میرسلیم سخنان خود را درباب موضوع برجام اینگونه شروع کرد: اصل برجام برمیگردد به بینش دولت یازدهم. بینشی که عنوان می‌کند اگر نتوانیم تحریم‌ها را برداریم، هیچ اقدامی نمی‌تواند صورت بگیرد تا آنجا که آب خوردن را هم وابسته به برجام می‌دانند.

وی افزود: مذاکرات برای توافق بیش از دو سال به درازا کشید و در انتها فقط یک نکته مهم را ثابت کرد که آمریکا به دنبال مسائل هستهای نیست، موضوع چیز دیگریست.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تنها حسن برجام را نمایش مظلومیت ایران در جهان خواند و در نقد آن از لحاظ فنی گفت: برجام تعهد محکم و صریحی نیست که هر کس می‌تواند از آن تفسیر خاص خودش را داشته باشد چرا که به لحاظ حقوقی نمی‌شود به اتکای آن به یک نکته ‌حقوقی واحد دست یافت.

وی در ادامه برجام را تعهدی بینالمللی خواند که هر کسی به ریاست جمهوری برسد موظف است آن را اجرا کند.

میرسلیم با ابراز تاسف شدید برای فرصت سوخته شده در این دولت اضافه کرد: از ما دانشجویان ‌با مدرک دانشگاهی و تخصص هم استقبال نمی‌شود برای فعالیت. سالانه بیش از 150هزار نفر از متخصصان و دانشجویان ‌به کشورهای خارجی که گاهی رقیب کشور هستند مهاجرت می‌کنند و این قدرنشناسی از آنها و تهدید جوانان است.

وی با اشاره به این که کار دولت کار مقدسی است که باید بر اساس شایسته سالاری، خدمت بی شائبه به ملت را دربر داشته باشد گفت: من کتبا به رئیس جمهور نامه نوشتم که از جوانانی که در دنیا درخشیدند و تعدادشان هم کم نیست به عنوان مشاوران جوانتان استفاده کنید چرا که پاک‌ترین فکرها متعلق به جوانان است نه آنان که درگیر مال اندوزی و کیسه دوزی برای خود شده‌اند.

وی ادامه داد: آمار دادن دلالت بر پیشرفت مناسب نیست. کار باید با هماهنگی و بدون وابستگی به خارج باشد. ایران در گاز و نفت و زمینه‌های پایین دستی باید حرف اول دنیا را بزند.مزیت های نسبی باید در همه زمینه‌ها شکوفا شود اما متاسفانه در این دولت باوری نسبت به این قابلیتها نیست.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مضرات خام فروشی بیان کرد: قرار ما خام فروشی نبود که آقای جهانگیری با افتخار در مناظره می‌گوید خام‌فروشی را 2.5  برابر کردیم آخرین هنری که این دولت داشت فقط خام فروشی بود آن هم خام فروشی‌ که پولش هم به ایران بر نمی‌گردد.

میرسلیم تصریح کرد: 4 سال فرصت طلایی را از دست دادند و حالا چه جوابی برای مردم خوزستان که در بحران هستند دارند؟ در خواب مانده بودند که فقط باید تحریم‌ها برداشته شود، یعنی  اگر برداشته نشود نباید زندگی کنیم؟ چطور شد این 4سال فکر کردند هیچ راه دیگری وجود ندارد؟ در جنگ تحمیلی هم با خواب ماندن پیروز نشدیم.

کاندیدای حزب موتلفه با بیان اینکه مشکلات وقتی تشدید شوند چاره جویی سخت تر است اظهار داشت: امسال 12 میلیارد دلار قاچاق داشتیم، این کم است؟ نمی‌دانند که هر میلیارد دلار قاچاق معادل صدهزار شغل است؟ چرا دولت و نهادها برخورد نکردند؟از نزدیکان خودشان هستند که که نتوانستند برخورد کنند! کالایی که بر مبنای بازار شکنی وارد می‌شود بازارهای ما را تسخیر کرده است.کارگاه‌ها بسته شده‌اند چه کسی پاسخگوست؟

وی خاطرنشان کرد: چرا در بانک‌ها نظارت نکردید؟ در کنار بانک‌ها شرکت‌هایی ایجاد شد تا رباخوری رواج یابد. فرصت اصلاح داشتید اما این کار را نکردید چرا که خودتان هم از آن ها نفع بردید ولی به ضرر مردم تمام شد.

میرسلیم با اشاره به سوءاستفاده‌های دولت افزود: امروز به طور شبکه ‌برای اثرگذاشتن منفی، مرتکب جرم‌هایی مثل شناسنامه خریدن و تطمیع و تهدید می‌شوند. همانطور که در روستاها تهدید شروع شده و برای دهدارها و بخشدارها تطمیع این اهانت به ملت است . ‌

وی گفت: حرف‌های ناگفته‌ای باقی مانده که آنها را در برنامه تلویزیونی چهارشنبه شب بعد از اخبار شبکه دو خواهم گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.