سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل زنان را قربانیان اصلی بحران‌های اخیر خاورمیانه و تحریم‌های ظالمانه خواند و گفت:‌ زنان در این منطقه با وحشت عظیمی که ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی است،‌ دست به گریبان هستند.

اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه سایر کشورها نوعی مجازات دسته جمعی علیه مردم آن کشورهاست/ زنان قربانیان اصلی بحران‌های اخیر خاورمیانه

 به گزارش «قدس آنلاین»،  غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع «خشونت جنسی علیه زنان در مناقشات» در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، با ابراز تأسف از بحران‌های اخیر در منطقه خاورمیانه که اشکال نفرت انگیزی به خود گرفته است، ‌گفت: زنان در این منطقه با وحشت عظیمی که ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی و افراطی است، ‌دست به گریبان هستند.

وی افزود:‌ اقدامات این گروه‌ها نیز به نوبه خود از تفکرات تکفیری آنها الهام گرفته است. این گروه‌ها به صورتی سازمان یافته و با استفاده از روش‌هایی همچون برده‌داری، تجاوز جنسی و دیگر اشکال بهره‌برداری جنسی زنان را آماج ستمگری‌های خود قرار داده‌اند.  

خوشرو با اشاره به اینکه در یک فضای سرشار از ترس و تهدید، ‌بیگانه‌هراسی و نژادپرستی زنان به صورت نخستین و مهمترین گروه قربانیان در می‌آیند، گفت: هنگامی که زنان در معرض خطر خشونت جنسی قرار می‌گیرند نه تنها فرصت‌های امروز که فرصت‌های پیشرفت اقتصادی و اجتماعی خود در آینده را نیز از دست می‌دهند.

وی همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه سایر کشور را نیز نوعی از مجازات دسته جمعی علیه آحاد مردم آن کشورها دانست که به نقض آشکار حقوق اولیه انسانی کلیه گروه‌های اجتماعی و به ویژه زنان در این کشورها منجر می‌شود.

سفیر کشورمان با انتقاد از نحوه برخورد دوگانه جامعه بین‌المللی با موضوعات زنان در خاورمیانه گفت: سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و ادامه محاصره ظالمانه غزه، ‌نقض آشکار حقوق فلسطینی‌ها از جمله زنان فلسطینی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اوضاع اسفبار یمن افزود:‌زنان همچنان در معرض حملات هوایی بی‌رحمانه در یمن هستند و براساس اطلاعات موثق، دو سال تهاجم ائتلاف به رهبری سعودی به یمن منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی و مجروح شدن بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی شده است که از این تعداد یک هزار و ۶۷۷ نفر زن و دو هزار و ۲۶۰ نفر کودک هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.