ایلام- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: خوشبختانه در ایلام مشکل کمبود دارو نداریم.

در ایلام مشکل کمبود دارو نداریم

نصراله نقدی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه سهم بیماران از هزینه دارو به حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهارداشت: بیماران با ارائه مدارک مستند دال بر بیماری صعب العلاج و نیازمند بودن تخفیف بیشتری دریافت کرده و دولت سهم بیمار از هزینه دارو را نیز پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت سهم بیمار از محل اعتبارات غذا و دارو تأمین می شود، افزود: در راستای کمک به بیماران صعب العلاج و نیازمند با بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام و داروخانه هلال احمر تفاهم نامه ای منعقد شده و بیماران با ارائه پیش فاکتور و مدارک و مستندات از این مراکز بیشترین تخفیف را دریافت می کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به فعالیت ۷۰ داروخانه در سطح استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۲۳ شرکت توزیع دارو در استان نیز فعال است و خوشبختانه هیچ کمبود دارویی نداریم و در برخی مراکز دارو دپو شده و در مواقع اضطراری در اختیار بیماران و دیگر مراکز قرار داده می شود.

نصراله نقدی با اشاره به وجود داروهای خارجی در داروخانه ها، بیان داشت: سیاست دولت حمایت از تولید کننده داخلی است و خوشبختانه کیفیت داروهای داخلی افزایش یافته و با مشابه خارجی رقابت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.