اگر تصور دولت یازدهم این است که همه کارها و اقداماتی که انجام داده درست بوده و نتایج درستی هم حاصل شده است باید اذعان کنم که احساس عمومی مردم این نیست. امروز دولت در جاده ای قرار گرفته که کوهی در مسیر آن ریزش کرده است.

عدم تغییر  در رویکرد  مدیریتی دولت  کشور را با چالش های بزرگی مواجه می کند/ امروز کشور به مدیران خطرپذیر و راهکارهای جهادی نیاز دارد

اختصاصی قدس آنلاین- یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی درباره وضعیت موجود کشور و تبعات ادامه این وضعیت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: واقعیت این است که وضعیت امروز کشور به خصوص در حوزه اقتصاد و حوزه های داخلی و خارجی در شرایط ویژه ای قرار دارد. در مسائل داخلی با بیکاری و رکود مواجه ایم. درآمد جمعیت متوسط به پایین ما با هزینه هایشان نمی خواند و حدود ۱۲ میلیون حاشیه نشین داریم.

وی افزود: برای همه مشخص است که در حوزه های داخلی مشکلات ویژه ای داریم ضمن اینکه در حوزه خارجی هم به رغم تمام زحماتی که مسئولین دولتی کشیدند طبق گفته خود دولتی ها به دلیل بدعهدی که از سوی غرب به ویژه آمریکا اتفاق افتاد انتظارات دولت از برجام عملیاتی نشده است و نظام بانکی ما هنوز این مشکلات را دارد.

آل اسحاق در ادامه با اشاره به کارشکنی های طرف خارجی در موضوع برجام اظهار داشت: ایران هراسی هنوز سرجای خودش محفوظ بوده و سرمایه گذاری خارجی ما شکل نمی گیرد، بالاتر از همه این موارد قانون جدیدی به نام S ۷۲۲  است که سنای آمریکا قصد دارد بر علیه ایران تصویب کند تا آخرین ضربه های ممکن را به جمهوری اسلامی ایران بزند که این موضوع به مسائل امنیتی کشور بر می گردد.

وی در تشریح وضعیت موجود بیان داشت: از فحوای صحبت ها و تصمیمات آمریکایی ها به نظر می رسد آنها تعمدا می خواهند بگویند به برجام عمل نخواهیم کرد. در این شرایط دولت جدیدی که می خواهد سر کار بیاید اگر این شرایط را قبول نداشته و همچنان به آمریکا امیدوار بوده و بگوید اوضاع بین المللی و داخلی ما خوب است دچار مشکل خواهد شد.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: وقتی مسئولین دولتی نیز قبول دارند که شرایط شرایطی نیست که مورد انتظار است باید تغییری در وضعیت موجود در نوع نگاه و نوع مدیریت داده شود. وی افزود: حتی اگر همین دولت هم مجددا روی کار بیاید حتما باید رویکردهایش را تغییر داده و نظام مدیریتش تغییر کند.

وزیر اسبق بازرگانی در ادامه افزود: اگر تصور دولت یازدهم این است که همه کارها و اقداماتی که انجام داده درست بوده و نتایج درستی هم حاصل شده است باید اذعان کنم که احساس عمومی مردم این نیست. امروز دولت در جاده ای قرار گرفته که کوهی در مسیر آن ریزش کرده است.

وی در تشریح این موضوع بیان داشت: خودروی حرکت دولت باید با همان سرعتی که در حرکت است مسیر خود را تغییر دهد این تغییر مسیر آن هم با این سرعت، احتیاج به یک خودروی خاص مانند جیپ دارد حتی در بعضی مواقع کاری از جیپ هم بر نمی آید و باید به سراغ تانک برویم!

وی ضمن تاکید بر این موضوع که بالاخره باید دولت یازدهم یک روز به این سوالات پاسخ دهد خاطرنشان کرد: امروز کشور به آدم های خطرپذیری نیاز دارد که اهل این باشند که به دل مشکلات بزنند، امروز دیگر راهکارهای عادی پاسخگو نیست. آل اسحاق در خاتمه با اشاره به این موضوع  که کشور امروز به راهکارهای جهادی نیاز دارد افزود: مدیریت کشور باید تغییر رویکرد دهد وگرنه شاهد چالش های بزرگی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.