قالیباف باتوجه به توان اجرایی و مدیریتی بالایی که برخوردارند به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی می‌توانند در جهت موفقیت آقای رئیسی از این فاکتور ها بهره ببرند. لذا جبهه انقلاب هم به این نتیجه رسید که می‌توان از این ظرفیت بهره برد. از طرفی دیگر، آقای رئیسی هم از شجاعت و توان بالایی در مدیریت برخوردارند و همراهی این دو نفر باهم در دولت آینده می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. خبرها هم حاکی از این است که افزایش آرای آقای رئیسی بعد از کناره گیری آقای قالیباف شدت دوچندانی گرفته است

قالیباف مجاهدانه کنار کشید/ پیروزی انقلابیون محتمل‌تر از همیشه

 به گزارش «قدس آنلاین»،  ایمان بهرامی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان به تحلیل شرایط اتخابات پس از انصراف قالیباف و عملکرد مناظراتی نامزدها پرداخت.
بهرامی درخصوص انصراف قالیباف و شرایط به وجود آمده در عرصه سیاسی کشور اذعان داشت:
  «به نظرم کنار رفتن آقای قالیباف نوعی برکت برای مجموعه انقلابیون بود. ایشان باتوجه به توان اجرایی و مدیریتی بالایی که برخوردارند به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی می‌توانند در جهت موفقیت آقای رئیسی از این فاکتور ها بهره ببرند. لذا جبهه انقلاب هم به این نتیجه رسید که می‌توان از این ظرفیت بهره برد. از طرفی دیگر، آقای رئیسی هم از شجاعت و توان بالایی در مدیریت برخوردارند و همراهی این دو نفر باهم در دولت آینده می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. خبرها هم حاکی از این است که افزایش آرای آقای رئیسی بعد از کناره گیری آقای قالیباف شدت دوچندانی گرفته است».
 وی در رابطه با کارآمدترین فردی که می‌تواند از میان پنج نامزد باقی مانده در دولت دوازدهم مشکلات و معضلات را حل کند، گفت:
  «کاندید کارآمد کسی است که معیارهای یک نامزد اصلح را داشته باشد. لذا فرد اصلح باید از همان تبلیغات انتخاباتی و مناظره ها خودش را نشان بدهد. نباید در این جریان، بداخلاقی کنند و از شیوه های تخریبی استفاده کنند. چنین فردی باید با مردم رو راست باشد درد مردم را بفهمد، ساده زیست باشد و معیارهای حضرت آقا را که در این چند ساله گفته اند، داشته باشد. فاکتور بعدی که بسیار مهم است و حضرت آقا بارها بر آن تاکید کردند این است که فرد اصلح بایدیک مدیر قدرتمندی در حوزه اجرا باشد. از سوی دیگر باید روحیه جهادی داشته باشد و ملزم به قانون باشد و هم چنین برنامه مدون برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد. اگر فردی به این فاکتورها نزدیک باشد لیاقت انتخاب شدن از سمت مردم را پیدا می‌کند. خب الحمدالله آقای رئیسی اکثر این ویژگی هارا دارند و می‌تواند به عنوان فرد اصلح برای ریاست دولت دوازدهم انتخاب شود».
بهرامی درباره عملکرد نامزدها در مناظرات و بحث های مهمی که در مناظرات به آن توجه نشد، خاطرنشان کرد:
  «متاسفانه در این مناظرات حواشی و مسائلی غیر از مسائل مهم و کارشناسی مطرح شد. از جمله بحث هایی که مهجور واقع شد همین بحث تشریح برنامه های اقتصادی و نگاه ها و رویکردها به مبحث اقتصاد مقاومتی بود. یا برای مثال بحث تخصصی برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال صورت نگرفت. لذا اگر نامزدهای محترم یک مقدار به سوالاتی که مطرح می‌شد به صورت تخصصی‌تر و به دور از حاشیه پاسخ می‌دادند نتایج بهتری حاصل می‌شد. البته با تمام این تفاسیر من عملکرد آقای رئیسی را در مناظرات مطلوب ارزیابی کردم و ایشان را یک فرد کارآمد، استکبارستیز و با برنامه دیدم».
وی در پایان به مردم توصیه کرد:
  «بدانید شرکت در انتخابات فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی نیست بلکه یک وظیفه شرعی است. همگی این نامزدها مورد تایید نظام هستند و اگر هر کدام رای بیاورند نماینده ملت هستند و تمام این آرا، رای به نظام محسوب می‌شود اما نکته مهم این است که همه ما وظیفه شرعی داریم که به اصلح رای بدهیم. بنابراین امیدوارم مردم با بصیرت و آگاهی به این گزینه برسند».

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.