جاجرم: فرماندار جاجرم گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی نماد مردم‌سالاری دینی و وجود دموکراسی در ایران است.

حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی نماد مردم‌سالاری دینی است

علی اکبر محبی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین،اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم دموکراسی در دنیا بحث انتخابات است به طوری که در هر کشوری به تناسب افزایش میزان مشارکت مردم رونق دموکراسی افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سیاسی ایران براساس مراجعه به آرای مردم تعیین و به منشاء اقتدار و مشروعیت نظام تبدیل شد افزود: از این رو انقلاب اسلامی را می توان نقطه شروع تحولی دموکراتیک در ایران دانست که در ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبلور یافت.

وی به اصل مشارکت مردم در نظام سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: اثر گذار بودن آرای مردم در نظام های سیاسی به معنای احترام به حقوق مدنی آحاد جامعه براساس تساوی دربرخورداری هر فرد از یک رای در صحنه انتخابات است و این اصل مهم یعنی مشارکت درنظام سیاسی کشور در عالی ترین سطح در نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب عینیت یافته است .

رئیس ستاد انتخابات شهرستان جاجرم افزود: در جوامعی که نظام های انتخاباتی دارند، این انتخاب کنندگان و رای دهندگان هستند که با آرای خود ، فرد واجد صلاحیت را از میان کسانی که نامزد احراز آن پست ها معرفی شده اند انتخاب می کنند .

محبی ادامه داد: از این رو در نظام های سیاسی دموکراتیک غالبا بر نظریه مردمی حاکمیت تاکید شده است .

وی با اشاره به اهمیت توجه به تحقق اصل مردم سالاری دینی در قانون اساسی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر مراجعه به آرای مردم برای تحقق اصل مردم‌سالاری تاکید ویژه ای شده است،  براین اساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سیاسی مبتنی بر ارزش های دینی تبلور یافت که مهمترین ویژگی آن ترکیب «حاکمیت الهی» با «حاکمیت مردمی» یعنی تحقق اصل جمهوریت است .

فرماندار جاجرم با بیان این مطلب که انتخابات مظهر و نماد مردم سالاری است اظهار کرد: بطور کلی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد و این اهمیت به دلیل ارزش واعتبار آرای مردمی است که با حضور مسوولانه و آگاهانه خود در عرصه انتخابات، سرنوشت خود و کشور را رقم می زنند.

محبی افزود: این روند نشان می دهد در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات مظهر و نماد مردم سالاری است و این ویژگی در انتخابات ایران همواره در عالیترین وجه آن نمود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به حضور حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : حضور گسترده مردم فهیم ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصویر روشن دیگری از مردم ‌سالاری دینی ،بعنوان خاستگاه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را درهمه ابعاد نمایان کرد و به جهانیان نشان داد در فرهنگ سیاسی نظام جمهوری اسلامی، اصولی چون مشارکت، مشاوره، و وحدت رویه در تصمیم سازی ها، از ابزاری است که سبب رشد انگیزه های مشارکت سیاسی در فرد و جامعه می شود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب ؛«انتخابات بزرگترین مظهر اقتدار ملی است»

محبی همچنین به رعایت قانون و اصول رقابت اخلاقی از سوی نامزدها و طرفدارانشان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری انتخاباتی پرشور نیازمند است رقبای انتخاباتی نیز با رعایت کامل قانون و حرکت مبتنی بر اصول رقابت اخلاقی، صفحه افتخارآفرین دیگری از مردم سالاری دینی در نظام اسلامی ایران را در مقابل دید جهانیان به نمایش بگذارند.

وی گفت: در تبلیغات انتخاباتی نامزدها توجه به اخلاق باید در اولویت قرار گیرد زیرا کسانی که می خواهند در آینده کشور مسئولیت برعهده بگیرند باید در گام نخست اخلاق مدار باشند و نامزدها حق ندارند هرگونه مطلبی له یا علیه هر یک از نامزدهای دیگر منتشر کنند.

فرماندار جاجرم گفت:همه کاندیداها باید توجه داشته باشند که در گرماگرم تبلیغات، صحبت های غیرقانونی و یا احیانا کذب و توهین به دیگران نداشته باشند تا ذهن مردم  را دچار تشویش نکنند که تبعات و عواقب هر گونه اظهارنظر خلاف واقع و بدور از واقعیت به عهده آنان است و باید پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.