شاهرود- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: شهرستان شاهرود یکی از قطب های تولید سفال کیفی و هنری در کشور است و برندهای سفال این شهرستان رو به رشد است.

علامت تجاری سفال در شاهرود روند رو به رشدی دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بهمن نامور مطلق در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شاهرود، افزود: خوشبختانه تعداد برندهای سفال شاهرود در حال افزایش است و این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از نامزدهای شهرهای ملی سفال ایران معرفی شود.

وی گفت: سفال‌های شاهرود از لحاظ کیفی از جایگاه مناسبی برخوردارند اما از نظر کمی نیز باید ارتقا داده شوند و به سطح انبوه ارتقا یابند، زیرا در حال حاضر تولید سفال در این شهرستان در حال تبدیل به صورت نیمه انبوه است. تولید سفال در شاهرود باید پاسخگوی نیازهای جاری و گسترده در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه صنایع غذایی و تزئینات باشد.

نامور مطلق با بیان اینکه هنر سفالگری در سراسر کشور در حال احیاء است، افزود: امسال روستای نامزد معرفی به عنوان روستای جهانی از ایران، روستای سفالی کلپورگان در سیستان و بلوچستان بود که نشان‌گر افزایش توجه دولت به صنایع دستی و هنر سفال است.

وی در بازدید از کارگاههای صنایع‌دستی روستای ابرسج شاهرود نیز به بررسی مشکلات صنعتگران پرداخت و در خصوص تامین تسهیلات، تعمیر و تهیه دستگاه های نمد مالی و... قول مساعد داد.

همچنین مقرر شد پیگیری لازم نسبت به مسایل مربوط به امور بیمه و بازنشستگی هنرمندان نیز از طریق اداره کل استان سمنان انجام شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به همراه مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان و رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود روز گذشته از کارگاه‌های صنایع دستی شاهرود بازدید کرد.

چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.