گناباد-۶۱هزار شهروند گنابادی واجدالشرایط رای دادن هستند ودربرگزاری انتخابات رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی ۲۹اردیبهشت دراین شهرستان بیش ازدوهزارنفرعوامل اجرایی هستند.

۶۱هزار شهروند گنابادی واجدالشرایط رای دادن هستند

به گزارش قدس انلاین فرماندار گناباد امروزچهارشنبه در گفتگو با خبرنگارما اظهار داشت: دراین دوره از انتخابات  بیش از ۲هزارنفر عوامل اجرایی شامل بازرسان، هیات نظارت، عوامل اجرایی و انتظامات  وخدمات برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

محمد علی نبی پور گفت:در شهرستان گناباد ۹۱ شعبه اخذ رای ثابت وسیار در شهر و روستا  پیش بینی شده و در این دوره از انتخابات ۶۱ هزار نفر از شهروندان واجدالشرایط  رای دادن هستند.

وی گفت: با انصراف ۳۸ نفر دیگر از نامزدهای شوراهای اسلامی تعداد نامزدهای فعال در عرصه تبلیغات در انتخابات شوراهای اسلامی این شهرستان به ۴۳۰ نفر رسیده است.

فرماندارگنابادبا اشاره به بند(ج) ماده ۲۵ شرط رای دادن در انتخابات شوراهای روستایی را سکونت یکسال متصل به زمان رای گیری دانست و به رعایت این موضوع تاکید کرد.

وی افزود: از ابتدای زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ۱۰ مورد تخلف گزارش شده که دو مورد مربوط به مکان ستادها و هشت مورد نصب بنر و عکس در مکان غیر قانونی بوده است.

فرماندارگناباد میزان مشارکت شهروندان در انتخابات دوره قبل را ۹۲/۵درصد عنوان کرد وگفت پیش بینی می شود در این دوره میزان مشارکت بیش از ۸۰درصد باشد.

نبی پور تصریح کرد :شروع انتخابات از ۸ صبح به مدت ۱۰ ساعت خواهد بود که تمدید ساعت رای گیری با وزیر کشور است و اعلام اطلاعیه ها و دستور العمل ها از طریق تلویزیون و رادیوبه منزله ابلاغ کتبی است.

وی با تاکید بر تعامل سازنده بین اعضای اجرایی، نظارتی و بازرسان گفت: نمایندگان فرماندار با کمک ناظرین و بازرسین باید با ایجاد آرامش و تعامل در محل شعبات، رای مردم را اخذ نموده و از آن صیانت کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.