اهواز- مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون حامل چغندر قند از دزفول به مقصد کارخانه های تولید شکر کشور بارگیری می شود.

روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون چغندرقند به مقصد کارخانه های تولید شکر بارگیری می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهاد کشاورزی دزفول  احمد زارعی با اشاره به آغاز برداشت محصول چغندرقند از سطح چهار هزار هکتار مزارع دزفول افزود:محصول تولیدی به پنج کارخانه کشور از جمله کارخانه قند نقش جهان و بنیاد اصفهان و کارخانه قند اسلام آباد همدان ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت محصول چغندرقند از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود:محصول چغندر مزارع دزفول از نظر کمی و کیفی وضعیت خوبی دارد اما کماکان یکی از مشکلات اساسی کشت چغندرقند در دزفول و استان خوزستان وضعیت حمل و نقل چغندرقند است و کشاورزان ناچاراند به علت نبود کارخانه قند در این استان محصول تولیدی را به استانهای دیگر ارسال کنند.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول اضافه کرد:روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کامیون چغندرقند از مزارع دزفول بارگیری می شود که در حال حاضر امر بارگیری در حال انجام است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد .
وی با بیان اینکه کامیون های حمل چغندر از محل کارخانه های قند اصفهان،قزوین و همدان تامین می شوند پیش بینی کرد افزون بر ۷۰ تن محصول چغندرقند از سطح هر هکتار مزرعه برداشت شود ضمن اینکه در برخی موارد بالای ۱۰۰ تن در هکتار نیز برداشت می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.