منابع خبری می گویند منبع اطلاعات محرمانه ای که در دیدار هفته گذشته رئیس جمهوری آمریکا با دو تن از مقامات بلندپایه روسیه افشا شد، رژیم صهیونیستی بوده است.

رژیم صهیونیستی منبع اطلاعات افشایی از سوی ترامپ به روسیه بوده است

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز»، یک مقام آگاه در دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم  صهیونیستی منبع اطلاعات محرمانه ای بوده که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدار هفته گذشته خود با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «سرگئی کیسلیاک» سفیر مسکو در واشنگتن، آن را افشاء ساخته است.

انتشار گزارشاتی جنجالی از سوی برخی رسانه ها از جمله روزنامه «واشنگتن پُست» در خصوص درز برخی اطلاعات محرمانه پیرامون گروه تروریستی داعش در دیدار ترامپ با مقامات بلندپایه روسیه، مقامات کاخ سفید را با دردسر تازه ای مواجه ساخته است.

رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین متحدان آمریکا و از گردآورندگان اصلی اطلاعات در منطقه خاورمیانه است. حال انتشار این خبر که ترامپ برخی از حساس ترین اطلاعات [محرمانه] اسرائیل [در خصوص داعش] را نزد مقامات روسیه افشاء ساخته است، می تواند به روابط دوجانبه واشنگتن- تل آویو آسیب بزند.

این اقدام ترامپ همچنین احتمال درز این اطلاعات محرمانه به مقامات ایران را- که متحد نزدیک روسیه و دشمن اصلی اسرائیل در خاورمیانه بشمار می رود- افزایش می دهد.

شایان ذکر است که مقامات رژیم صهیونیستی این خبر  را که منبع اطلاعات درز یافته به روسیه هستند، تأیید نمی کنند.

«ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در بیانیه ای که از طریق پست الکترونیکی برای روزنامه نیویورک تایمز ارسال کرد، بر حفظ روابط نزدیک واشنگتن- تل آویو در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

دمر در این بیانیه گفت: «اسرائیل به روابط خود با آمریکا در حوزه به اشتراک گذاری اطلاعات اعتماد کامل دارد و مشتاقانه خواهان تعمیق روابط دوجانبه طی سالهای آینده و در دوران ریاست جمهوری ترامپ است».

مقاماتی که خواستند نامشان فاش نشود، می گویند که رژیم صهیونیستی پیش از این به مقامات آمریکا توصیه کرده بود که در زمان بهره گیری از این اطلاعات موازین امنیتی را رعایت نمایند.

با این وجود، دونالد ترامپ روز سه شنبه در یک پیام توئیتری به اشتراک گذاری این اطلاعات را به منظور مقابله با تروریسم «حق مسلم خود» دانست و دیدار با مقامات روسیه را «یک دیدار بسیار بسیار موفق» خواند.

گفتنی است که روزنامه «واشنگتن پست» روز دوشنبه به نقل از برخی مقامات کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد که رئیس جمهور این کشور در دیدار هفته گذشته خود با «سرگئی لاوروف» اطلاعات بسیار محرمانه ای را برای وی افشاء ساخته است که بطور بالقوه یک منبع اطلاعاتی در خصوص فعالیتهای گروه تروریستی داعش را در معرض خطر قرار می دهد.

«دیک دوربین» سناتور دموکرات در کنگره آمریکا در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این اقدام ترامپ را «خطرناک و عاری از حس مسئولیت» خواند و «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز این ادعاها را در صورت صحت داشتن، «بسیار دردسرساز» دانست.

این روزنامه همچنین اعلام کرد اطلاعاتی که ترامپ به لاوروف و «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا انتقال داده، از سوی یک شریک آمریکا و از طریق روندهای بسیار حساس به اشتراک گذاری اطلاعات تهیه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.