بوشهر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مصرف سوخت سنگین نیروگاه‌های کشور امسال به صفر می‌رسد.

مصرف سوخت سنگین نیروگاه‌های کشور امسال به صفر می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، معصومه ابتکار اظهار داشت: در سال ۹۲ نیروگاه‌های کشور ۴۵ درصد مازوت و سوخت سنگین مصرف می‌کردند که این میزان در سال ۹۵ به ۸ درصد رسید و انشاءالله در سال ۹۶ صفر خواهد شد و همه نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده خواهند کرد و این امر بدان معنا است که شرکت ملی گاز ایران در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها، از سازمان‌های پیشرو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم پیشرفت خوبی در حوزه محیط زیست در وزارت نفت انجام شد، دریافت دومین جایزه ملی محیط زیست از سوی این وزارتخانه را ستود و تصریح کرد: توسعه گازرسانی در کشور، حذف بنزین آلوده، کیفی‌سازی بنزین و ... جزو این اقدامات محسوب می‌شود و این در حالی است که دریافت این جایزه حاکی از گام‌های مهم وزارت نفت در راستای کاهش آلودگی در کلان‌شهرها و پالایشگاه‌های کشور است.

وی با اشاره به گازرسانی به ۹ هزار روستا در دولت یازدهم اظهار کرد: این کار بزرگ نشان از عزم و اراده قوی دولت برای برداشتن گام‌هایی در جهت بهبود زندگی مردم و خدمت به تمامی شهروندان این مرز و بوم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک و ارتقای استانداردهای محیط زیست در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث کاهش فلرها به عنوان یک هدف اقتصادی و کاهش اتلاف منابع در راستای کاهش آلودگی هوا گام مهمی بود که به همت غیورمردان و متخصصین گازی کشور به سرانجام رسید و تاثیر بسیار مهمی نیز در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد داشت.

ابتکار با تاکید بر اینکه ایران باید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی رشد کند، تصریح کرد: این توسعه باید پایدار باشد و شرکت ملی گاز می‌تواند در این زمینه گام‌های مهمی بردارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده صد در صدی نیروگاه‌ها از گاز طبیعی در سال ۱۳۹۶، اظهار داشت: این کار، اقدام بسیار ارزشمندی است که از سوی شرکت ملی گاز ایران صورت خواهد گرفت و من در همین جا از تمامی دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: رسیدن به این هدف که میزان مشعل‌سوزی گاز به صفر برسد، یکی از مهمترین اهداف زیست‌محیطی شرکت ملی گاز به شمار می‌رود که در راستای کاهش Co۲ و گازهای گلخانه‌ای است. در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام داده و خواهیم داد؛ چراکه تا ۵۰ درصد کاهش شدت مصرف انرژی را در دستور کار داریم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سال ۹۸، کل گازهایی که مشعل‌سوزی می‌شوند، به صفر برسند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم تا GDP کشور را ارتقا دهیم، گفت: اما این ارتقا نباید به قیمت تخریب محیط‌زیست تمام شود؛ بلکه برای توسعه فناوری‌های سبز باید از تمام ظرفیت‌های داخلی یا خارجی که به واسطه فضای پسابرجام ایجاد شده، استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.