قم- مراجع تقلید تاکید کردند: مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات امید دشمنان را تبدیل به یاس می کنند.

مراجع تقلید مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند

به گزارش قدس آنلاین، مراجع تقلید قم و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دعوت مردم برای حضور گشترده در پای صندوقهای رأی انتخابات را صحنه تعیین سرنوشت کشور برشمردند.

آیت الله مکارم: رأِی سفید کار درستی نیست

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به‌پیش روی بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: باید مراقب بود و یقین داشته باشیم که دشمن دلش می‌خواهد آسیب به انتخابات بزند و تفرقه میان طرفدار کاندیداها ایجاد شود بنابراین انتخابات در نهایت آرامش و پرشور برگزار شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه از کارهای تحریک‌آمیز در انتخابات پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: اینکه قبل از اعلام نتایج برخی طرفداران کاندیداها جشن پیروزی بگیرند، این کار درستی نیست، اهانت به کاندیداهای طرف مقابل مسئولیت شرعی دارد و در پیشگاه خداوند مجازات دارد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر انتخاب اصلح بیان کرد: باید باور کنیم کسی را که انتخاب می‌کنیم در اعمال او شریک هستیم، نباید به خاطر تعصب و رفاقت به فردی رأی دهیم، این‌ها همه در پرونده اعمال انسان نوشته می‌شود و اعمال انسان در پیشگاه انسان حضور می‌یابد.
 
وی با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأِی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست، آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد، بعد از انتخابات نیز باید همه کمک به فرد انتخاب‌شده در آبادانی کشور کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

آیت‌الله نوری همدانی : شرکت در انتخابات جهاد است

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به‌پیش رو بودن انتخابات گفت: باید مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و به‌عنوان تکلیف و حق خود بدانند که همه مردم به‌عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند، همان‌طوری که در 8 سال دفاع مقدس جهاد کردند امروز نیز جهاد این است که در انتخابات شرکت کنند.

وی بابیان اینکه هر رأی تیری به پیکره دشمن است، افزود: رأی دادن حمایت از نظام است، این نظام ولایی است و ارتباط با فرهنگ اهل‌بیت(ع) دارد، از همین رو باید مراقب باشیم کسی کوچک‌ترین کلمه‌ای که سبب هتک نظام شود نباید انجام گیرد.

آیت الله علوی گرگانی؛ دلسوز بودن برای ملت شاخص اصلح

آیت الله علوی گرگانی هم ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: تدین ، تقوا ، پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوز بودن برای ملت از خصوصیات فرد مناسب برای انتخاب است.

وی همچنین توجه به جوانان و کارآفرینی برای بیکاران را قابل توجه دانست.

جامعه مدرسین:  انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه ای آحاد مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد. در این بیانیه آمده است: انتخابات، صحنه تعیین سرنوشت کشور است و این انتخاب هر چه آگاهانه‌تر باشد آینده درخشان‌تری را برای میهن‌مان به ارمغان خواهد آورد.

در این بیانیه آمده است اکنون در آستانه‌ی دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطمئن هستیم شما مردم انقلابی، همچون انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های گسترده‌ی گذشته، بار دیگر اوج این همراهی را به تصویر می‌کشید و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رأی، پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزاز در خواهید آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.