عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گرچه به تعطیلی برخی از واحد های تولیدی به دلیل رکود شدید اقتصادی و بیکار شدن کارگران طی چند سال اخیر اذعان دارد اما معتقد است روند تعطیلی ها و اخراج ها متوقف شده است .

ارائه بسته های حمایتی راهکار حمایت از کارگران اخراجی

محمود مصدق:"زهرا ساعی" با اشاره به این که درمان اقتصاد بیمار ایران به صورت یک دفعه و کوتاه مدت ممکن نیست ، می افزاید : این امر با جذب سرمایه گذاری ، به روز شدن تجهیزات بنگاه های اقتصادی  ، عرضه محصولات با کیفیت و ارزان که توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند ، ممکن می شود . در این صورت خود به خود از کارگران حمایت های لازم صورت می گیرد .

وی در پاسخ به این پرسش که تا بهبود شرایط اقتصادی کشور با چه راهکار می توان در کوتاه مدت از کارگران اخراجی حمایت های حداقلی را داشت ؟ می گوید : در حال حاضر علاوه  بر راهکار ارائه بسته های حمایتی از سوی وزارت کار به کارگران اخراجی، کمیته کارگری کمیسیون اجتماعی مجلس که بنده هم عضو آن هستم در تلاش است تا  این گونه افراد را جزء دهک های پائین جامعه قرار دهد تا یارانه بیشتری به آن ها تعلق گیرد .

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حمایت های دولت و قانون از کارگرانی که بی اراده از کار اخراج می شوند را بسیار ضعیف و نا کافی می خواند و می گوید : دستمزدی که ماهیانه ازطریق صندوق بیمه بیکاری به آن ها داده می شود آنقدر نیست که حداقل نیازهای اولیه شان را برآورده کند .

وی برخلاف ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی روند تعطیلی بنگاه های تولیدی و اخراج کارگران را  صعودی ارزیابی می کند و می گوید : بسیاری از این کارگران حتی نمی توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با اشاره به این که آماری از تعداد کارگران اخراجی و یا بازگشت مجدد آن ها به کار  که از سوی دولت و مراکز رسمی ارائه شده باشد در اختیار ندارد ، تصریح می کند:قطعاً بسیاری از این افراد جذب کارهای کاذب می شوند .

سلمان خدادادی سرمایه گذاری و رونق اقتصادی را مهمترین راهکار حمایت از کارگران اخراجی می خواند و می گوید : در این صورت فرصت های اشتغال برای افراد جامعه افزایش می یابد و افراد بیکار نمی مانند تا نیاز  به حمایت دولت داشته باشند اما تا آن زمان بهتر است استخدام این این گونه افراد در اولویت دولت قرار گیرد .

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.