رئیس لیست خدمت در آستانه برپایی انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تنها لیست مورد تایید، لیست خدمت است، گفت: نگران ۹۵ درصد صندوق‌هایی هستیم که در آنها ناظرهای ما حضور ندارند.

تنها لیست مورد تایید لیست خدمت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، با تاکید بر ضرورت رای شهروندان به لیست  واحد خدمت اظهار داشت: در صورت حضور لیست واحد در شورای شهر پنجم ما قادر خواهیم بود که با همفکری و هماهنگی بیشتری فعالیت‌ها را انجام دهیم و با چالش‌هایی که مقابل فعالیت موثر و سازنده را می‌گیرد مواجه نباشیم. البته نقد و آرای متفاوت در یک جمع کار خوبی است و بیان مشکلات و تخلفات در یک جمع می‌تواند موثر و کارساز باشد اما انتقاد ضرورتا نیازمند چالش و درگیری که موجب کندی و بطالت می‌شود نیست.

چمران ضمن استقبال از فضای انتقاد و تضارب آرا در شورای شهر گفت: اگر چه فضای انتقادی می‌تواند در اجرای بهتر امور تاثیرگذار باشد اما برخورد سیاسی غالب در شورای شهر می‌تواند شورای تهران را به سمت و سوی شورای نخست ببرد که سیاسی‌کاری‌ها موجب انحلال نخستین شورای شهر تهران شد و نتیجه لازم به دست نیامد.

برای مطامع سیاسی کار نکنیم

رئیس لیست خدمت تصریح کرد: همه باید برای کار و بهبود تلاش کنند و نه برای مطامع سیاسی و حزبی.

وی درخصوص اولویت‌های لازم برای پیگیری در شورای پنجم نیز گفت: رسیدن به مدیریت واحد و یا یکپارچه بسیار ضروری است و منظور از این مدیریت واحد هم این نیست که همه اداره‌ها و سازمان‌های شهر را ما اداره کنیم. همچنین نیازمند دستیابی به درآمدهای پایدار شهر هستیم تا مانند دهه هفتاد شهرفروشی باب نشود، چرا که در آن موقع می‌گفتند که شهرداری نیازمند پول است و از شهرسازی باید پول درآورد. ما حتما باید درآمدهای پایدار شهر را تقویت کنیم. البته متاسفانه همین امسال به جای آنکه درآمد پایدار تهران افزوده شود، براساس برنامه ششم توسعه، از درآمدهای پایدار شهر تهران حدود دوهزار میلیارد تومان کاسته شد.

وی همچنین موضوع بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی بناهای شهری در برابر گسل‌های زلزله‌خیز و اجرای قوانین مرتبط با ساخت و ساز در این نواحی را از دیگر مواردی دانست که ضرورت دارد در شورای پنجم پیگیری شود.

به گفته چمران توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک هم از جمله اولویت‌های شورای چهارم بوده است که باید در شورای پنجم تهران هم با قوت پیگیری شود

دستیابی به مدیریت یکپارچه، لازمه تبدیل رسیدن به شورای واقعی شهر

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد هم‌اینک ما در شورا، شورای شهرداری هستیم و نه شورای شهر و دستیابی به مدیریت واحد و یکپارچه شهر، موجب خواهد شد که شورای شهر نیز به جایگاه واقعیش که شورای شهر است برسد.

چمران سرلیست خدمت با تاکید بر اینکه تنها سرلیست خدمت می‌باشد و اعضا نیز در همین لیست فعالیت می‌کنند گفت: لیست خدمت یک ائتلاف بزرگ و ستودنی است و تمام احزاب و جریان‌های فعال و توانمند به تفاهم رسیدند و نتیجه آن هم این است که ما لیست خدمت را ارائه کردیم و برخی نیز از همین عنوان خدمت استفاده کردند و لیست‌هایی را منتشر کردند.

فقط لیست خدمت مورد تایید است

چمران در خصوص انتشار برخی لیست‌های مشابه لیست خدمت نیز گفت: تنها لیست مورد تایید لیست خدمت است و لیست‌های مشابه هیچکدام تایید نمی‌شوند.

وی درتوصیه به شهروندان تهرانی نیز گفت: به همه متدینین و شهروندان و همه کسانی که به شهر و کشور و زندگی و آسایششان علاقه دارند عرض می‌شود که ما زحمتشان را کم کردیم و لیست خدمت را آماده کرده‌ایم. همه به پای صندوق‌های رای بیایند و به لیست خدمت رای دهند.

نگران 95درصد صندوقی هستیم که در آنها ناظرهای ما حضور ندارند

در پایان رئیس لیست خدمت از دل‌نگرانی درخصوص نظارت بر صندوق‌ها و شعب اخذ رای خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بر اساس تصمیمات مسئولان برگزاری انتخابات هر کاندیدا فقط می‌تواند 10ناظر در صندوق‌ها داشته باش لذا لیست خدمت از 4هزار صندوق می‌تواند در 210صندوق ناظر داشته باشد و لذا نظارتی نمی‌توانیم بر انتخابات داشته باشیم و از این موضوع به شدت نگرانیم. وی تصریح کرد: نگران 95درصد صندوقهای هستیم که در آنها ناظرهای ما حضور ندارند. اگر در صندوق‌هایی که ناظر داریم و در صندوق‌هایی که ناظر نداریم اختلافات معناداری را شاهد باشیم ناگزیریم روش‌های دیگر و از جمله درخواست بازشماری آرا را پیش بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.