۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: 530477

جامعه :اگر به هنر و زیبایی‌های خلقت علاقه دارید یا دوستدار ثبت خبرها و وقایع روز جامعه هستید و یا اینکه به کار در آتلیه و ثبت چهره علاقه‌مند هستید، حرفه عکاسی می‌تواند برای شما جذاب باشد.

عکاس باید فرزند زمان خویشتن باشد

رضا طلبی:  عکاس باید فردی خلاق و دارای ذوق هنری باشد و براحتی بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند و از سوی دیگر دارای دید قوی و دقت زیاد و نگاهی جزئی‌نگر و دقیق باشد.

علیرضا توانگر که یک عکاس آتلیه است، با بیان این مطالب می‌گوید: این شغل یکی از شغل‌هایی است که امروزه رونق نسبی دارد و افراد زیادی با تحصیلات دانشگاهی یا گذراندن دوره‌های آموزشی به این حرفه روی آورده‌اند که با گسترش فعالیت‌های اجتماعی اینترنتی، بازار کار آن‌ها و تبلیغاتشان گسترده ترشده است. از طرفی با داشتن یک دوربین عکاسی حرفه‌ای و کمی ذوق و سلیقه و نگاه ریز و تیز هنرمندانه می‌توان در آتلیه‌های عکاسی مشغول به کار شد و یا آتلیه عکاسی مخصوص خود را دایر کرد.  یک عکاس در صورت داشتن علاقه، می‌تواند ئر روزنامه و تلویزیون مشغول به کار شده و در زمینه‌های مختلف ورزشی، هنری، صنعتی، غذا و ... عکاسی کند.

توانگر که ۱۷ سال است در آتلیه خود مشغول به کار است، معتقد است: شغل عکاسی سختی‌های خاص خودش را نیز دارد و ساعت کاری آن بسیار متنوع است. البته اگر فرد در استخدام سازمانی باشد، معمولاً ساعات مشخصی را کار می‌کند. اما اگر به صورت آزاد و مستقل کار کند، ساعات کاری متنوع و نامنظمی دارد. البته در شغل عکاسی امکان کار به صورت پاره وقت نیز وجود دارد.

از نگاه توانگر، یک عکاس به مهارت‌هایی همچون صبر و گفت‌وگو و توافق با مشتریان درباره کار مورد نظر آن‌ها، انتخاب مناسب و آماده سازی محل عکسبرداری، تنظیم نور و تهیه ملزومات، داشتن سرعت عمل کافی و مهارت‌های رایانه‌ای و نرم‌افزاری از جمله فتوشاپ نیاز دارد.

وی ادامه می‌دهد: رقابت در کسب موقعیت‌های کاری در شغل عکاسی بسیار شدید است. عکاسانی که خلاقیت، تخصص و تجربه بیشتری داشته و توانایی همگامی با فناوری روز را دارند، در دریافت کار و سفارش موفق‌تر خواهند بود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.