معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: حمایت از تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده، اجرای ستاد ملی زن و خانواده، مدیریت واحد و سیستماتیک در حوزه زنان، تغییر ساعات کار زنان و پیگیری اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان از جمله طرح‌های بر زمین مانده در دولت یازدهم است.

طرح‌ها و قوانین بسیاری در حوزه زنان بر زمین مانده که دولت انقلابی آینده باید پیگیری کند

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  فرشته روح افزا معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده،  در خصوص مطالبات اصلی جامعه زنان از ریاست جمهوری انقلابی آینده ایران بر پیگیری وضعیت بیمه زنان خانه دار  تاکید کرد و گفت: طرح بیمه زنان خانه دار یکی از طرح‌های بر زمین مانده در حوزه زنان است که در اواسط دولت دهم خبر آن منتشر شد و با پیگیری‌های نمایندگان مجلس از وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی این طرح در حال اجرایی شدن است اما هیچ وقت آماری از آن منتشر نشد.

وی ادامه داد: بیمه زنان خانه دار یکی از مسائل مهمی است که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه های راهبردی با موضوع زن و خانواده که در دی ماه ۹۰ مطرح شد که خانه داری باید شغل محسوب شود.

به گفته وی در بودجه سال ۹۱ مجلس بیمه زنان خانه دار  توجه شد و در سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی اجرای آن را از دولت پیگیری کرد که متاسفانه کاری برای آن نشد. سرانجام به دلیل اینکه شورای نگهبان این طرح را به صورت قانون دائمی مطرح کرد دولت موظف شد در این خصوص لایحه ای به مجلس تقدیم کند و طبق سند ستاد ملی زن و خانواده از جمله وظایفی است که برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

روح افزا افزایش مرخصی زایمان را یکی دیگر از مطالبات جامعه زنان دانست و اظهار داشت: این یک حمایت روحی از نظام خانواده است که متاسفانه در مجلس به خوبی با آن برخورد نشد.

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت را هم از دیگر مسائل مهمی دانست که در دولت یازدهم از آن غفلت شد.

وی قانون تسهیل ازدواج را از دیگر قوانین مهم دانست که در دولت یازدهم  آنطور که شایسته بود، به آن پرداخته نشد.

روح افزا ادامه داد: بر طبق این قانون تمامی دستگاهها برای تسهیل ازدواج جوانان  بسیج شدند که متأسفانه بسیاری از بندهای آن هنوزاجرا نشده است، بنده به عنوان یک خانم این سؤال را از مسئولان دارم که چرا ازدواج را برای جوانان کشورمان آسان نمی‌کنید؟

وی با بیان اینکه دستاورد غرب در خصوص زنان چیزی جز نگاه ابزاری به زن ندارد، گفت: هدف از حضور زنان در اجتماع نباید تنها به بحث اشتغال برگردد ما باید سنگر مادری، همسری و اجتماعی با الگوگیری از بانوی انقلابی یعنی حضرت زهرا(س) را حفظ کنیم.

حمایت از تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده، اجرای ستاد ملی زن و خانواده، مدیریت واحد و سیستماتیک در حوزه زنان و تغییر ساعات کار زنان از دیگر مطالباتی بود که روح افزا بر آن تاکید داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.