کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنیه دفاعی کشور را نباید تضعیف کرد، گفت: دولت نگذاشت ماهواره ساخت دانشجویان دانشگاه شریف به فضا پرتاب شود.

دولت اجازه پرتاب ماهواره ساخت دانشجویان دانشگاه شریف را نداد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) در برنامه‌ای که در شبکه 4 سیما برگزار شد در پاسخ به سئوال کارشناسان در تشریح برنامه‌های خود، اظهار داشت: اگردولتی بخواهد با مردم باشد، نباید سطح متوسط دولت از سطح متوسط مردم فراتر رود.

وی با تاکید براینکه  امروز زندگی اشرافی‌گری دغدغه‌ای  است که در کشور حاکم شده، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند اگر زمانی اشرافی‌گری در کشور رواج پیدا کرد باید فاتحه آن کشور را خواند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  با بیان اینکه اگر مردم در یک شهر از بخشدار و فرماندار و در سطح استان از استاندار و در سطح کشور از وزرا سطح زندگی اشرافی ببینند یقین بدانید پایه‌های انقلاب که در دل و جان مردم قرار دارد دغدغه‌مند و سست می‌شود، ادامه داد: با اشرافی‌گری امنیت ملی خدشه‌دار می‌شود چون اساس امنیت ملی ما اعتماد مردم به نظام و مسئولین نظام است.

رئیسی با اشاره به  فضای عمومی علمی کشور اضافه کرد: ما اهل پژوهش و تحقیق هستیم بدون اینکه شرایط را برای محققان و پژوهشگران آماده کنیم شعار می‌شود. این را همه دولت‌ها می‌گویند، باید ابتدا درصدی از بودجه عمومی کشور و از بودجه‌ای که در اختیار مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و شرکت‌ها و نخبگان بگذاریم و این بودجه قابل توجه باشد. الان یکی از مشکلات آنها این است که اعتبارات کافی برای بحث پژوهش در نظر گرفته نشده است. دومین مسئله این است که ما باید مراکز پژوهشی دانش‌بنیان و مردم‌نهاد را در کشور توسعه دهیم چون پژوهش‌های‌مان هرچه دانش‌بنیان باشد بهتر است.

وی تصریح کرد: برای مثال پژوهش در حوزه کشاورزی و صنعت کاربردی است اگر بخواهد دانش‌بنیان شود باید مایه بگذاریم و مایه‌ گذاشتن به این معنا است که استقلال کشاورزی ما یک اصل است. این بذری که به کشاورزان می‌دهیم از کجا تأمین شود اگر منتظر باشیم که بذر از خارج کشور بیاید استقلال اقتصادی حاصل نمی‌شود چون ما امکان تولید بذر را در کشور داریم ولی اراده مصمم دولتمردان را نیازمند است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: بعضاً دولت‌ها مبالغی را در بودجه قرار می‌دهند ولی به آن عمل نمی‌کنند،  باید 4 درصد بودجه کشور صرف کارهای تحقیقاتی شود.

رئیسی درباره  راهبردی عملیاتی دولت احتمالی خود  در مقابله با تهدیدات آمریکا، افزود: اولین راه توانمند شدن کشور است. اگر آقایان دولت امروز نسبت به بعد از قضیه هسته‌ای و نسبت به هواوفضا و بنیه نظامی کشور به صورت تحقیرآمیز برخورد می‌کنند و تصور هم می‌کنند که آنها را راضی می‌کند اینطور نیست چون آنها راضی نخواهند شد.

وی  با تأکید براینکه بنیه دفاعی هر کشور برای جنگیدن نیست بلکه برای نجنگیدن است، تصریح کرد: اگر کسی موشک دارد برای این نیست که بجنگند و موشک‌های ما برای این است که نجنگیم چون بازدارندگی دارد و این بازدارندگی باعث می‌شود کسی به ملت و کشور ما تجاوز نکند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بنیه دفاعی کشور را نباید تضعیف کرد، گفت: در عرصه‌های مختلفی می‌توانیم توانمند شویم برای مثال اکنون دانشجویان دانشگاه شریف ماهواره‌ای را برای پرتاب به فضا ساخته‌اند که روی سکو است ولی آقایان دولت گفته‌اند اگر این را پرتاب کنید روابطمان دچار مشکل می‌شود و از روی سکو پایین آورده‌اند و بچه‌ها اشک می‌ریزند.

رئیسی با بیان اینکه مردم طرفدار نظام هستند و هر جا به مردم میدان داده‌ایم آنها خودشان کار را  اداره کرده‌اند، اظهار داشت: هر جا فکر کردیم باید فیتیله را در حوزه مختلف پایین بکشیم، دشمن روی ما طمع ایجاد می‌کند. عزت و حکمت و مصلحت سه اصل مهم برای ماست. مذاکره یک روش است که می‌توان با نامه یا نشستن پشت‌میز مذاکره به اهداف خود برسیم.

وی با اعلام اینکه  ما با دنیا بنای تعامل داریم اما این تعامل باید عزت‌مندانه باشد، گفت:  ما در دنیا دنبال صلح هستیم و می‌خواهیم رفتار مسالمت آمیز با دنیا به خصوص با همسایه‌های خود داشته باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:  افراد کم درآمد باید تحت پوشش و حمایت دولت قرار بگیرند. ما می‌گوییم یارانه دهک‌های پایین باید افزایش پیدا کند اما دولت فعلی چند روز مانده به انتخابات مبالغ خانواده‌های تحت حمایت را افزایش داد.

رئیسی با تاکید براینکه طبق قانون اساسی  دولت در قبال کسانی که خانه و سرپناه ندارند مسئولیت دارد، اظهار داشت: آقایان مدعی هستند که مسکن مهر اشکال دارد، آیا توانایی رفع اشکال آن وجود ندارد. امروز دهک‌های پایین مشکل مسکن دارند. ما برای مسکن دهک‌های پایین برنامه داریم، مسکن مهر را تا انتهای سال جاری تحویل خواهیم داد.

وی  ادامه داد: دولت می‌گوید تا انتهای امسال مسکن مهر را تحویل می دهیم سوال این است چرا این کار را همان سال اول انجام ندادید. دولت کار و کرامت بنا دارد که کف 1 میلیون مسکن ایجاد کند و بافت‌های فرسوده را بهسازی و نوسازی کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با  بیان اینکه آقایان می گویند تورم 8 درصد است اما آیا سفره مردم هم این 8 درصد را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: چون رئیس جمهور ابتدا گفت که باید به جیب مردم نگاه کنیم. برنج، گوشت گوسفند و حبوبات بین 40 تا 133 درصد افزایش قیمت داشته است؛ اگر تورم 8 درصد است، بدلیل وجود رکود است. اگر بدون رکود، تورم روی 8 درصد به‌ماند بسیار هم خوب است.

رئیسی  افزایش نقدینگی 3 برابری را دست در جیب مردم کردن دانست و اضافه کرد: دولت چرا دست در جیب صندوق بازنشستگان می‌کند؟ اگر دولت بدهی خود را به بانک‌ها و صندوق بازنشستگی پرداخت کند و ثروت بانک‌ها که بلوکه شده است را آزاد کند، مشکلات برطرف می شود.

وی  با بیان اینکه  نرخ بیکاری را 12 درصد اعلام کرده اند که  ملاک این آمار قابل نقد است، ادامه داد: بیکار به کسی می‌گوییم که کار نداشته باشد. ما به ملاکی که می‌گوید هر فردی یک ساعت در هفته کار داشته باشد شاغل به حساب می‌آید، خدشه وارد می‌کنیم. اگر دولت  بخواهد با همین سرعت پیش برود، 10 سال طول می‌کشد که آمار بیکاران فعلی را بدون اضافه شدن بیکاران جدید، صفر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.