روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی نوشت: هدف اصلی ائتلاف های آمریکا در منطقه در لوای مبارزه با تروریسم مقابله با جنبش های همانند حزب الله برای تامین امنیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است.

تحلیل رأی‌الیوم از هدف ائتلاف‌های آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه در سرمقاله امروز (چهارشنبه) خود می نویسد، شاید بسیاری گمان کنند که ائتلاف های آمریکایی در منطقه علیه داعش و تروریسم است که باعث می شود این ائتلاف ها در نظر آنها موجه و مشروع شود، اما این جنگ فرضی بوده و صرفاً یک نقاب و بمب دودی است.

این روزنامه نوشت: آمریکا در سال 1991 نیز جنگ در کویت را با برنامه ریزی دقیق برای سرنگونی صدام و زمینه سازی برای نابودی کامل عراق انجام داد تا از نهضت علمی و نظامی این کشور جلوگیری کرده و نقش منطقه ای صدام را به هم بزند. همین طور جنگ سوریه نیز با همین هدف برای نابودی سوریه و تجزیه آن و نیز جلوگیری از نفوذ حزب الله لبنان و کاهش وجه مردمی رو به رشد آن بود که در قلب های هزاران نفر در کشورهای عربی ریشه دوانده بخصوص اینکه حزب الله در سال های گذشته به پیروزی هایی در مقابل اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یافت که اولی در سال2000 آزادسازی اراضی اشغالی لبنان پس از مقاومت سخت در مقابل رژیم اسرائیل بود و دومی در سال 2006 بود که با مقاومت اسطوره ای در برابر تجاوز اسرائیل ایستاد.

این روزنامه چاپ لندن تحلیل کرده که غالب تحرکاتی که آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آن در منطقه در حال حاضر انجام می دهد از جمله دیدار آتی او از ریاض و رزمایش های 'شیر آماده' در خاک اردن با هزاران نیرو تعلیم یافته، اعلام جنگ به اشکال مختلف علیه حزب الله است تا از هر لحاظ منابع مالی آن را بخشکاند و آن را سازمانی جنایت کار نشان دهد، همانطور که صدام را اینطور نشان داد و پیش از آن جنبش مقاومت فلسطین را در زمان سازمان آزادیبخش و گروههای وابسته به آن و گروههای مبارز و جهادی را گروههای تروریستی معرفی و تبلیغ می کرد.

رای الیوم می نویسد، مشکلات ایران با غرب متعدد است که یکی از مهم ترین آن تلاش ایران برای دستیابی به توان هسته ای است، اما این مشکلی است که غرب می تواند نسبت به آن با ایران همزیستی کند و چه بسا با روش های مختلف با آن مقابله کند، اما اشتباه بزرگتر ایران در نظر غربی ها حمایت و پشتیبانی آن از حزب الله لبنان است که وجود اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را تهدید می کند و این درست در شرایطی است که کشورهای عربی در مقابل آن تسلیم شده و با رژیم اسرائیل سازش کرده اند و تل آویو را همپیمان راهبردی خود در منطقه می دانند، اما حمایت های ایران از حزب الله آن را به یک بازوی نظامی که امنیت رژیم اسرائیل را تهدید می کند، تبدیل کرده است.

این روزنامه عرب زبان نوشت: از نظر غربی ها، حزب الله همه خطوط قرمز آمریکا و اسرائیل را زیر پا گذاشته و اکنون توان نظامی توانمند و کارا (بیش از 100 هزار موشک) و تجارب جنگ و مبارزه که ارتش های منطقه آنها را از جمله ارتش اسرائیل دارا نیست، در اختیار دارد، چرا که حزب الله در طول جنگ سال های گذشته در سوریه توانمندی جنگ کلاسیک و ارتش کلاسیک را بسیار تغییر و تقویت بخشیده و نوسازی کرده است.

اخبار مبنی بر برگزاری نشست سری و پشت درهای بسته واشنگتن با کشورهای عربی و خلیجی (خلیج فارس) با مشارکت عربستان، اردن، کویت، بحرین، قطر، امارات نیز گفت وگوهایی برای یافتن راه هایی برای مواجهه با حزب الله در مرحله بعدی و در آینده بوده است و نشست آتی ریاض نیر با رهبری ترامپ، تکمیل و ابلاغ این طرح ها و تحرکات است.
رای لیوم ادامه داد، طبق اطلاعاتی که از این نشست فاش شده در این نشست طرح های مشترک عربی و بین المللی مشترک برای مواجهه با حزب الله از جمله اعمال تحریم های اقتصادی بر تایید کنندگان، نزدیکان و حامیان این جنبش و خشکاندن همه منابع مالی آن در جهان، ارایه خواهد شد.

جنگ علیه گروههای تروریستی در موصل عراق و الرقه سوریه که ائتلاف آمریکایی به تجهیز نیروهای دمکراتیک کرد پرداخته است به پایان خود نزدیک شده و در نشست آستانه با گروههای میانه روی سوریه توافق هایی حاصل شده است، اما مبارزه با گروههای اسلامی تندرو که در لیست گروههای تروریستی قرار گرفته اند، سکویی برای مقابله با حزب الله نه فقط در سوریه بلکه در لبنان تبدیل شده است. این جنگ ابتدا با تحریم های اقتصادی آغاز خواهد شد و سپس با حمله نظامی ادامه می یابد. اگر به گذشته بازگردیم و به بحران کویت در سال 1990 نگاه کنیم می بینیم که همین سناریو برای عراق با محاصره، تحریم، منع صادرات نفت و پس از آن جنگ نظامی و اشغالگری تکرار شده است. آیا این سناریو برای حزب الله و پس از آن ایران تکرار می شود؟.

رای الیوم در ادامه می نویسد، پاسخ به این سوال دشوار است، چرا که در حال حاضر شرایط فرق کرده و اسرائیل تغییر کرده و حزب الله به محور مقاومت مذهبی و منطقه ای تبدیل شده و از حمایت های ایران و عراق برخوردار است و ورود به جنگ با آنها آسان نخواهد بود؛ اگر سناریوی آنها در عراق پیروز شد به این دلیل بود که اولاً کشورهای عربی به این کشور خیانت کردند و دوم اینکه اتحادیه جماهیر شوروی در آن زمان سقوط کرد و آمریکا به تنها قدرت برتر و مسلط تبدیل شده بود.

رای الیوم ادامه می دهد، همه تحرکات، جنگ ها و توطئه چینی ها در منطقه در حال حاضر برای حفظ امنیت و ثبات رژیم اسرائیل و حفظ توان و برتری نظامی و اجرای طرح هایی است که برناردها؛ 'برنارد لویس' و 'برنارد لویی' و بزرگ آنها هنری کسینجر طرح ریزی کرده است.
این رونامه در پایان می نویسد، این اتفاقی نیست که این طرح ها همگی در سالروز صدمین سال قطعنامه بالفور و توافق های سایکس پیکو اجرایی می شوند، بلکه عنوان صد سال دوم فروپاشیدن دولت هایی است که از رحم این توافق ها متولد شده و ریشه دار کردن وجود اسرائیل در سرزمین فلسطین و منطقه برای صد سال دیگر است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.