۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 530570

مشهد- در آخرین فرصت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری حضور دو کاندیدای ریاست جمهوری در مشهد، خروشی وصف ناپذیر را به وجود آورد.

قیام مردم مشهد برای نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ‌ روز چهارشنبه و در آخرین روز تبلیغات انتخابات، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی و حجت الاسلام حسن روحانی دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران خود در مشهد، خروشی عظیم را ایجاد کرد.

حواشی سخنرانی رئیسی در مشهد

حجت الاسلام رئیسی قرار بود ساعت ۱۶ عصر چهارشنبه در میدان شهدای مشهد در جمع هواداران خود سخنرانی کند. مردم پیش از ساعت ۱۵ در عرصه این میدان به مرور حضور یافتند تا جایی که با حضور ۵۰۰ هزار نفر و دو برابر شدن جمعیت نسبت به آنچه پیش بینی شده بود عرصه میدان شهدا و خیابان های منتهی به این میدان مملو از جمعیت شد.

مردم حاضر در میدان شهدا که بیشتر آن ها پرچم سه رنگ کشورمان را در دست داشتند با شعارهایی همچون «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم» و «هیهات من الذله» نوای هم‌دلی و وحدت سرمی‌دادند.

حضور خانواده شهدا به ویژه خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر ویژگی های این مراسم بود. البته نکته حائز اهمیت حضور خانواده جان‌باختگان معدنچیان یورت استان گلستان بود که مردم با شعار «معدنچی باغیرت تسلیت تسلیت» با بازماندگان این حادثه دردناک ابراز همدردی کردند.

در جریان برگزاری این مراسم پرشور بود که صدای غرش آسمان و بارش باران رحمت الهی فضایی خاص به مراسم بخشید. محمد گلریز با حضور در جمع هواداران حجت الاسلام رئیسی و اجرای همخوانی و همگانی به صورت همزمان حال و هوای عجیبی به مراسم بخشید.

شعارهایی همچون «رئیسی قهرمان، رئیس جمهور ایران»، «الله اکبر»، «ابراهیم بت شکن، بت فسادو بشکن»، «لبیک یا امام رضا(ع)» و ... از دیگر شعارهایی بود که هواداران حجت الاسلام رئیسی در این جمع باشکوه سرمی‌دادند.

با سردادن شعارهای «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و «ای پسر فاطمه، ‌حمایتت می کنیم» این کاندید انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان شهدا شد.

حواشی سخنرانی روحانی در مشهد

حجت الاسلام روحانی نیز قرار بود ساعت ۱۷ عصر در جمع هواداران خود در ورزشگاه تختی مشهد حاضر شود. ظهر روز گذشته نیز تعدادی از چهره های شاخص هنری همچون بازیگران، کارگردانان و خواننده وارد مشهد شدند تا در سخنرانی این کاندید ریاست جمهوری شرکت کنند.

در این قسمت شهر نیز هواداران حجت الاسلام روحانی ساعاتی پیش از شروع مراسم در ورزشگاه حاضر شدند به طوری که خیابان بیرون از ورزشگاه نیز مردم حضور داشتند.

از چندین متر دورتر از محل سخنرانی حجت الاسلام روحانی وجود رنگ بنفش و سبز در تن پوش مردم، دیوارها، روی زمین و حتی موهای بنفش و سبزرنگ شده مردان جوان نیز راه را به محل سخنرانی نشان می داد و مردم شعارهایی همچون «به عقب برنمی‌گردیم»، «تا ۱۴۰۰ با روحانی»، «رئیسی رئیسی خراسان رو رها کن» و ... سرمی‌دادند.

پس از تکمیل ظرفیت ورزشگاه تختی عده بسیاری نیز در بیرون از ورزشگاه تجمع داشتند اما به دلیل آنکه صوت سخنرانی از داخل ورزشگاه شنیده نمی شد با صدای شیپور، طبل، دست و هیاهو حمایت خود را از روحانی اعلام می کردند. بیرون ورزشگاه نیز بیشتر به محلی برای تبلیغات نامزدهای شورای شهر تبلیغ شده بود و هر لحظه پوسترها و تبلیغات کاغذی برخی از این نامزدها به هوا پرتاب می شد.

یکی از حواشی مهم این مراسم دعوت از حجت اشرف زاده خواننده مشهور کشور بود که وی صبح چهارشنبه در صفحه ایسنتاگرام خود مطلبی با این مضمون که «از ورود من به مشهد ممانعت به عمل آمد» را منتشر کرد. اما پس از پیگیری رسانه ها از حجت اشرف زاده معلوم شد که برگزار کننده مراسم حجت الاسلام روحانی در مشهد با وی تماس می گیرد و برگزاری این برنامه را لغو می کند و هیچ مسئول امنیتی برای عدم اجرای وی با این خواننده تماس نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.