اگر دولت یازدهم مجددا بر مسند قدرت قرار گیرد عدم اعتماد مردم به حاکمیت نیز به وقوع می پیوندد چرا که با تضعیف عملکرد دولت ها، بی اعتمادی نیز بیشتر خواهد شد؛ این در حالی است که تضعیف استقلال کشور نیز رخ خواهد داد چرا که تصمیم سازانی که در دولت یازدهم حضور دارند خیلی به استقلال کشور توجه نداشته و بر این اعتقادند که اگر ایران به فضای جهانی متصل شود، همه چیز درست خواهد شد.

روی کار آمدن مجدد دولت یازدهم به تضعیف استقلال کشور می انجامد/ دولت روحانی تکرار شود اقتصاد به سمت زوال می رود

اختصاصی قدس آنلاین- سید رضا فاطمی امین معاون وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در باره تبعات روی کار آمدن مجدد دولت یازدهم به خبرنگار قدس آنلاین گفت: با توجه به اینکه حدود چهار سال از فعالیت دولت یازدهم می گذرد، این دولت کماکان، تمامی اشتباهات را به دولت قبل نسبت می دهد؛ این در حالی است که تا سال ۱۳۹۰ تمام روندهای اقتصادی، سرمایه گذاری و تولید، همگی رو به بهبود بوده است. این کارشناس اقتصادی افزود: از سال ۱۳۹۱ مشکل اقتصادی و تحریم های اعمال شده بر کشور باعث شد تا فعالیت های اقتصادی کاهش یابد، اما زیر ساخت های کشور به هیچ وجه از بین نرفت؛ لذا این اقدام که تمام مشکلات امروز را به دولت قبل نسبت بدهیم کار درستی نیست.

وی اذعان کرد: معمولا در همه جای دنیا دولت های دوم از دولت های اول ضعیف تر هستند به همین جهت، طبق پیش بینی های انجام شده، اگر دولت فعلی مجددا سرکار بیاید کندی پیشرفت اقتصادی کشور تداوم خواهد داشت چه بسا رو به زوال پیش برود.

فاطمی امین تاکید کرد: اگر دولت یازدهم مجددا بر مسند قدرت قرار گیرد عدم اعتماد مردم به حاکمیت نیز به وقوع می پیوندد چرا که با تضعیف عملکرد دولت ها، بی اعتمادی نیز بیشتر خواهد شد؛ این در حالی است که تضعیف استقلال کشور نیز رخ خواهد داد چرا که تصمیم سازانی که در دولت یازدهم حضور دارند خیلی به استقلال کشور توجه نداشته و بر این اعتقادند که اگر ایران به فضای جهانی متصل شود، همه چیز درست خواهد شد.

معاون وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برون گرایی و ارتباط با جهان بسیار مهم است، تاکید کرد: اگر مقابله با تحریم ها در دستور کار قرارگیرد و بخواهیم ایران را به عنوان یک قدرت جهانی و منطقه ای معرفی کنیم، به طور قطع باید تعاملات اقتصادی زیادی با کشورهای دیگر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: نوع نگاه در سیاست خارجی بسیارمهم است، گاهی اوقات مبنای تعامل اقتصادی بر این است که در کنار سفره دیگران چیزی به ما برسد و گاهی اوقات مبنا این است که تعامل صورت گیرد که تا ما بتوانیم به عنوان یک قدرت جهانی خودنمایی کنیم؛ متاسفانه دولت یازدهم با این نگاه به مسئله خارجی توجه دارد که باید تعامل صورت گیرد تا از روی سفره دیگران چیزی نصیب ایران شود.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: متاسفانه مدرک دکتری آقای روحانی زیر سوال جدی است و این مسئله برای هر ایرانی یک رسوایی تلقی می شود چرا که کسی رئیس جمهور کشورش است که مدرک دکترای آن تقلبی است و این مسئله سرقت علمی به شمار می رود.

معاون وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت  ادامه داد: این مسئله، معیار صداقت افراد را مشخص می کند و یک رسوایی و بی اعتمادی را برای مردم ایران در پی خوهد داشت که سرقت علمی در کارنامه رئیس جمهورش وجود دارد. به نظرم می آید این موضوع اعتبار ما را در دنیا خدشه دار خواهد کرد. وی در پایان یادآور شد: اگر آقای روحانی برای ۴ سال دیگر بر مسند قدرت باشد، یعنی ممکن است حوادثی مانند حادثه منا یک بار دیگر تکرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.