سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است، رسانه‌های گروهی در آمریکا دستاویز بازی‌های سیاسی شده‌ و حتی پنهان نمی‌کنند تامین کننده منافع گروه‌های سیاسی و مالی خاصی هستند.

زاخاروا: رسانه‌های آمریکایی دستاویز بازی‌های سیاسی شده‌اند

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت  امور خارجه روسیه اعلام کرد، رسانه های گروهی در آمریکا به دست آویزی برای بازیهای سیاسی تبدیل شده اند.

خانم زاخاروا که برای یک سفر کاری به مادرید سفر کرده بود، گفت: «ما رایزنیهایی با همتایان اسپانیایی خویش داشته و مسائل مربوط به همکاریهای متقابل دفاتر اطلاعاتی وزارت خارجه دو کشور و برخی مسائل مهم بین المللی در زمینه اطلاعاتی، از جمله مقابله با انتشار اخبار غیرقابل اعتماد را بررسی کردیم.»

این دیپلمات افزود: «هر دو طرف روسی و اسپانیایی در این خصوص هم عقیده هستند که انتشار اخبار نادرست، آنهم در قرن بیست و یکم، آسیب زیادی به همکاریهای بین المللی وارد کرده و در عین حال اعتماد مردم نسبت به رسانه ها را نیز از بین خواهد برد. البته مهمترین مشکل در این زمینه پیرامون رسانه های گروهی آمریکایی دیده می شود.»

زاخاروا معتقد است: «متاسفانه رسانه های گروهی اروپایی بیشتر از اخبار و اطلاعات منتشره از سوی رسانه های آمریکایی تغذیه می شوند. این در حالی است که آنها امروزه به دستاویزی برای بازیهای سیاسی و مالی خاص در این کشور تبدیل شده و در جهت رسیدن به اهداف آنها فعالیت دارند و حتی تلاش نمی کنند که این مسئله را پنهان کنند. در حالیکه یکی از وظایف رسانه های این است که حقایق را بدون جهت گیری سیاسی منتشر کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد خبر منتشره از سوی روزنامه «واشنگتن پست» در مورد اینکه گویا دونالد ترامپ در دیدار با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه، اطلاعات محرمانه‌ای در مورد گروه تروریستی داعش را در اختیار وی قرار داده، نیز تاکید کرد، این خبر آنقدر «مزخرف» است که نمی توان تفسیری در مورد آن ارائه داد.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.