۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 53072

روحانی مستقر روستای ایرج از توابع شهرستان اسفراین گفت: به برکت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این روستا و حضور مادر و دختر در این مراسم بعد از ۲۰ سال جدایی دوباره در آغوش هم آرام گرفتند.

آشتی مادر و دختر پس از20سال در اعتکاف

 به گزارش فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی نوشت، حجت‌الاسلام حمزه پیروی اظهار کرد: اعتکاف بسان حج، سلسله اعمال عبادی است که چندین عبادت را کنار هم قرار داده و مجمع عباداتی همچون نماز، روزه، تلاوت قرآن، ذکر، توسل و دعا گشته است.

وی تصریح کرد: اعمال اعتکاف و حج تعبد است و روح آن دلبری و دلدادگی است که معتکف و حاجی از همه دام‌ها می‌رهند و دل را به دلبر می‌سپارند و آسمانی می‌شوند، معتکف در اعتکاف همسان حاجیان با خضوع، خشوع، صدق، صفا و ادب حضور در خانه دوست محضر محبوب را پاس می‌دارد و خود را مُحرم نموده تا مَحرم ملکوت و آشنای درگاه عرشیان گردد.

حجت‌الاسلام پیروی با اشاره به حدیث قدسی اظهار کرد: حضرت باقرالعلوم (ع)فرمود «الْمُعْتَکِفُ لَا یَشَمُّ الطِّیبَ وَ لَا یَتَلَذَّذُ بِالرَّیْحَانِ وَ لَا یُمَارِی وَ لَا یَشْتَرِی وَ لَا یَبِیعُ.» معتکف عطر را نمی‌بوید و از بوی خوش بهره نمی‌جوید و جدال نمی‌کند و خرید و فروش نمی‌کند.

وی گفت: دختر و مادری بعد از 20 سال جدایی در ایام اعتکاف و قرار گرفتن در درگاه الهی و در خانه دوست باری دیگر کدورت‌ها را از دل زدودند و در آغوش هم آرام گرفتند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.