اهواز _فرمانده‌ یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از انهدام باند حفاری غیرمجاز  و دستگیری چهار نفر در شوش و نیز کشف و ضبط ۱۴ سکه‌ی تقلبی در رامهرمز خبر داد.

انهدام باند حفاری غیر مجاز در شوش/ ضبط ۱۴ سکه‌ تقلبی در رامهرمز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ پاسدار سیدعامر موسوی اظهار کرد: صبح روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در عملیات گشت‌زنی، عوامل انتظامی پاسگاه شهید نادری در محور غرب کرخه، به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند که ضمن توقف، اقدام به بازرسی و تفتیش خودروی مذکور می‌کنند و یک دستگاه فلزیاب کشف می‌شود.
وی افزود: در حین بازرسی، نیروی انتظامی با مقاومت سرنشینان مواجه می‌شوند و سرنشینان قصد درگیری و متواری شدن داشته که نیروی انتظامی با تیراندازی هوایی و تیراندازی به لاستیک خودرو، جلوی فرار آن‌ها را گرفته و در جریان این عملیات، چهار سرنشین خودرو با هویت معلوم دستگیر و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط و تحویل مقامات قضایی شد.
سرهنگ موسوی ادامه داد: طی تخقیقات انجام شده، مشخص شد یک نفر از متهمان در سال ۹۱ دارای سابقه‌ی نگهداری فلزیاب بوده است و در این‌باره پرونده‌ی مقدماتی تشکیل و هم‌اکنون پرونده‌ی مطروحه نزد شعبه‌ی سوم بازرسی دادگستری شهرستان شوش در حال پیگیری است.
فرمانده‌ی یگان حفاظت خوزستان با اشاره به ضبط ۱۴ سکه‌ی تقلبی در شهرستان رامهرمز بیان کرد: با توجه به کارشناسی صورت‌گرفته تمامی سکه‌های مکشوفه، تقلبی بوده و فاقد ارزش تاریخی هستند.
وی افزود: پرونده‌ی مقدماتی تشکیل و متهم برای سیرمراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده است و هم‌اکنون موضوع   از طریق  مراجع قضایی تحت پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.