۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 530744

تربت جام ـ موزه دار اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت جام گفت:موزه ها ویترین فرهنگ مردم منطقه هستند متاسفانه شهروندان تربت جام به اشیاء تاریخی کم توجهی نشان می دهند و علاقه ای برای بازدید موزه تاریخی ندارند .

موزه تربت جام حال و روز خوبی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، افسانه سربازی اظهار داشت: با گذشت ۱۰سال از افتتاح این مکان فرهنگی  هنوز اسقبال چشمگیر نبوده و متولیان باید  برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی پیشنهاد کرد: برای جذب بازدید کننده باید مکانهایی با معرفی اشیاء جدید به مردم ایجاد کرد  تا بتوانیم از حالت کلیشه ای برای مردم بیرون بیاید.

این کارشناس باستان شناسی در ادامه افزود: متاسفانه بدلیل کمبود نیروی انسانی و مالی بیشتر اشیاء تاریخی در انباری های غیر استاندارد نگهداری می شود و این آثار باستانی اغلب مربوط به دوره اشکانی، ساسانی، تیموری و صفوی است که حال روز خوشی ندارد.  

این موزه دار اداره میراث فرهنگی و گردشگری تربت جام افزود: در حال حاضر فضا برای توسعه موزه داری وجود دارد اما کمبود امکانات مالی و انسانی مانع بزرگی برای این توسعه شده و با این شرایط نمی توان جاذبه بیشتری برای  بازدید اشیاء قدیمی ایجاد کرد.

وی همچنین به آمار بازدید کنندگان در فروردین و اردیبهشت ما ۹۶ اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار نفر از این مکان تاریخی بازدید داشتند که بیشتر این محل دانش آموزان بومی دراین محل حضور یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.