۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 530751

چین دارای یک سیستم هشدار دهنده آب و هوایی با چهار رنگ «قرمز»، «نارنجی»، «زرد» و «آبی» است که میزان شدت گرما و آلودگی ها را مشخص می کند.

هشدار به خاطر گرما در چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، موج بی سابقه گرما در مناطق مختلف چین بخصوص شهرهای شمالی و شرقی این کشور از جمله پکن، ساکنان این مناطق را غافلگیر و مسئولان را وادار به اعلام وضعیت هشدار کرد. گرم شدن هوا در چین از دو روز پیش به شدت افزایش یافت و وضعیت کنونی گرما بر اساس اعلام مسئولان ذیربط در این موقع از سال بی سابقه اعلام شده و آنان را مجبور کرده است وضعیت هشدار زرد اعلام کنند.

چین دارای یک سیستم هشدار دهنده آب و هوایی با چهار رنگ «قرمز»، «نارنجی»، «زرد» و «آبی» است که میزان شدت گرما و آلودگی ها را مشخص می کند. با اعلام وضعیت هشدار زرد در پکن و شهرهای شمالی و شرقی چین مسئولان ذیربط از اقشار آسیب پذیر و بخصوص سالمندان و کودکان خواسته اند به منظور در امان ماندن از گرمای شدید حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند و در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرند تا شدت گرما همراه با رطوبت بالای هوا به آنان آسیب نرساند.

بسیاری از مهد کودک ها و مدارس در پکن و دیگر شهرهای اطراف پایتخت چین فعالیت های خارج از کلاس خود را طی دیروز و امروز (پنجشنبه) متوقف کرده اند و گرمای زودرس زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. سازمان هواشناسی چین دمای هوای پکن و شهرهای اطراف را تا پایان این هفته بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد پیش بینی کرده است که در چنین زمانی کم سابقه است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی این کشور، با ورود یک جبهه هوای خنک از روز شنبه آینده انتظار می رود که تا اندازه زیادی از گرمای هوا کاسته شود اما موج گرما بار دیگر در روزهای آینده وارد کشور خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.