بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نخستین دقایق آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، رأی مردم را حق الناس خواند و تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که ما با امانت داری کامل، از آرای آنان صیانت می کنیم و هر آن چه به صندوق ریخته شود، خوانده خواهد شد.

رأی مردم حق الناس است؛ امانتداری می کنیم
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی افزود: توصیه امام(ره) و رهبری معظم انقلاب به همگان، مشارکت حداکثری در انتخابات بوده و از مردم استان هم می خواهم به تأسی از رهبر انقلاب، از همین ابتدای صبح در شعب حاضر شوند و رأی دادن را به لحظات آخر موکول نکنند.
وی با اشاره به حضور ۲۲ هزار عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات در استان خاطرنشان کرد: تمام متولدان ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و ماقبل آن واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند و امیدواریم که حدود ۲۰ هزار رأی اولی استان هم جشن حضور و مشارکت صد در صدی خود را برگزار کنند.
به گفته مهندس صالحی، در خراسان شمالی ۷۶۹ حوزه انتخابیه شامل ۷۴۷ روستا و ۲۲ حوزه شهری دایر است و رأی دهندگان استان به جز رأی خود به رئیس جمهوری منتخب شان، ۲هزار و ۴۴۵ عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را برمی گزینند.
شمار کل شعب انتخابات امروز در خراسان شمالی هزار و ۹۲ شعبه شامل ۳۸۶ شهری و ۷۰۶ روستایی است.
از این تعداد، ۸۹۰ شعبه ثابت و ۲۰۲ صندوق سیار است. انتخابات شورای اسلامی در ۳ شهر بجنورد، اسفراین و شیروان تمام الکترونیکی برگزار می شود.
تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان ۶۴۷هزار و ۷ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.