سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی از سوی ناظران شورای نگهبان گزارش نشده است، گفت: آقایان روحانی و رئیسی نمایندگان خود را به شورای نگهبان معرفی کردند.

 آقایان روحانی و رئیسی نمایندگان خود را معرفی کردند/ اولویت شمارش آراء با انتخابات ریاست جمهوری است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  عباسعلی کدخدایی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در محل شورای نگهبان، با اشاره به آغاز به کار هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات از ساعات اولیه صبح امروز اظهار داشت: روز گذشته با حضور آیت الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان و اعضای حقوقدان شورا جلسه ای داشتیم و ضمن مرور اقدامات انجام شده، با استان های مختلف نیز تماس داشتیم تا وضعیت آمادگی آنها بررسی شود که خوشبختانه آمادگی لازم را داشتند.

وی تصریح کرد: امروز هم از ساعات اولیه، ناظرین کار خود را آغاز کرده اند و بر سر صندوق ها حضور دارند؛ مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده و تنها قدری ناهماهنگی های اولیه وجود داشته که آن را هم پیگیری کرده اند که حل شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از معرفی نماینده دو تن از نامزدهای ریاست جمهوری به هیأت مرکزی نظارت برای حضور در محل شورای نگهبان خبر داد و گفت: محمدرضا صادق به نمایندگی از آقای روحانی و حسین طلا به نمایندگی از آقای رئیسی به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی شده اند؛ از طرف دو نامزد دیگر نماینده ای به ما معرفی نشده است.

کدخدایی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه با توجه به دیپلمات بودن آقای صادق آیا منع قانونی برای حضور وی در  فرآیند انتخابات وجود دارد یا خیر، ‌تصریح کرد: دخالتی در انتخابات وجود ندارد و ایشان مرخصی گرفته است و تنها برای ارائه گزارش به آقای روحانی معرفی شده است.

وی ادامه داد: کاری هم که ما انجام دادیم و از نمایندگان نامزدها برای حضور در محل شورای نگهبان دعوت کرده ایم، کاری نیست که در قانون پیش بینی شده باشد؛ این اقدام به صورت ابداعی از سال ۸۸ انجام شده و هدف از آن، ایجاد اعتماد بیشتر و اطمینان برای نامزدهای محترم است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان پایان شمارش آراء تأکید کرد: در زمان پایان شمارش آراء اطلاعی نداریم اما بعد از پایان رأی گیری بلافاصله شمارش آراء آغاز می شود و اولویت شمارش آراء هم با توجه به توافق صورت گرفته با وزارت کشور، با انتخابات ریاست جمهوری است.

کدخدایی افزود: البته در مناطقی که انتخابات میان دوره ای مجلس برگزار می شود نیز شمارش آراء آنها زودتر انجام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.