ایرانیان مقیم نیوزلند اولین گروه از اتباع ایرانی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ آرای خود را به صندوقهای رأی می اندازند.

 شروع رأی گیری در نیوزلند / اولین رای در انتخابات ایران به صندوق ریخته شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  با آغاز فرآیند رأی گیری از هموطنانمان در سراسر ایران و ۱۳۰ کشور جهان، ایرانیان مقیم کشور نیوزلند اولین شهروندانی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری امسال، آرای خود را به صندوقهای رأی می اندازند.

گزارش ها از کشور نیوزلند حاکی از حضور دانشجویان ایرانی برای رأی دهی در دانشگاه ویکتوریا شهر «ولینگتون» است.

گفتنی است که دانشگاه ویکتوریای ولینگتون و دانشگاه مسی در منطقه شمالی آکلند از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی، فرآیند رأی گیری از اولین گروه از رأی دهندگان ایرانی را آغاز کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد که رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در چهار شهر نیوزلند- آکلند، کرایست چرچ، ولینگتون و دنیدن- برگزار خواهد شد.

«جلال الدین نمینی میانجی» ملاک انتخاب این چهار شهر نیوزلند را برای رأی گیری، میزان پراکندگی جمعیت ایرانیان و نیز درخواستهای هموطنان ساکن این چهار شهر اعلام نمود.

سفیر ایران همچنین گفت که با توجه به سکونت اکثریت ایرانیان در شهر آکلند، در سه منطقه (شمال، مرکز و غرب) این شهر رأی گیری انجام خواهد شد.

طبق اظهارات این دیپلمات بلندپایه ایران در نیوزلند، از آنجا که روز جمعه در این کشور یک روز کاری است، اخذ رأی از ایرانیان مقیم این کشور تا دو ساعت پس از پایان وقت اداری رسمی نیوزلند ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت که در ساعاتی از روز جمعه صندوق های سیار در چهار دانشگاه نیوزیلند در چهار شهر  مذکور به اخذ رأی از دانشجویان خواهند پرداخت.

نمینی اعلام کرد که رأی گیری به صورت حضوری و با ارائه گذرنامه و یا شناسنامه معتبر ایرانی صورت خواهد گرفت و تمامی امور اجرایی رأی گیری توسط ایرانیان مقیم انجام گرفته و پس از پایان اخذ رأی، آراء توسط آنها شمارش خواهد شد.  

سفیر ایران در نیوزلند همچنین گفت: «در خصوص مراکز و ساعات رأی گیری در نیوزلند به ایرانیان مقیم از طریق وبگاهها و ارسال رایانامه اطلاع رسانی گسترده ای انجام شده است و انتظار داریم که شاهد انتخابات پرشوری باشیم».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.