برخی از مدارس کشور به عنوان پایگاه‌های اخذ رای فعال و تعداد زیادی از فرهنگیان نیز عوامل برگزاری انتخابات هستند، براین اساس تعدادی از مدارس کشور روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل شدند.

وضعیت تعطیلی برخی از مدارس کشور در روز پس از انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از تسنیم  تعداد زیادی از مدارس کشور، پایگاه‌های اخذ رای هستند و براین اساس کارکنان آموزش‌وپرورش نیز در بحث انتخابات مشارکت دارند. آنگونه که وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده است، تصمیم‌گیری در رابطه با تعطیلی مدارس در روز شنبه (فردای انتخابات) بر عهده مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها است.

تاکنون برخی استان‌ها وضعیت تعطیلی یا دایر بودن مدارس در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت را اعلام کرده‌اند که بدین ترتیب است:

استان سیستان و بلوچستان: تمام مدارس سطح استان در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت دایر خواهد بود. اگرچه همکاران تلاش کرده‌اند تا حتی المقدور از برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات داخلی در روز شنبه اجتناب کنند، در صورتیکه برای روز شنبه برنامه‌ریزی و اعلام قبلی صورت گرفته است این امتحانات با قوت خود برقرار خواهد بود.

استان خراسان شمالی: : احتمال تعطیلی مدارسی که به‌عنوان شعبه اخذ رای انتخاب‌شده‌اند وجود دارد، اما هنوز دراین‌باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.در زمان پایان رای‌گیری، وضعیت بررسی و در صورت لزوم تعطیلی مدرسه یا مدارس خاصی که نیاز باشد، اعلام می‌شود.

استان خوزستان: تمام مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سطح خوزستان روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل اعلام شدند.

استان زنجان: مدارس ابتدایی که به عنوان شعبه اخذ رای از آنها استفاده می‌شود روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل هستند و تعطیلی سایر مدارس که در آنها رای‌گیری انجام نمی‌پذیرد برعهده رییس منطقه و  ناحیه است همچنین مدارس متوسطه نیز در این روز تعطیل هستند.

استان ایلام: فعالیت آموزشی مدارس این استان حتی مدارسی که روز جمعه شعبه اخذ رای در آنها مستقر است در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت برقرار است.

استان لرستان: مدارس مجری انتخابات شنبه ۳۰ اردیبهشت در صورت ادامه شمارش آرا تعطیل خواهند بود.

استان کرمانشاه: با توجه به اینکه بسیاری از مدارس در روز ۲۹ اردیبهشت محل برگزاری انتخابات هستند، روز شنبه تمام مدارس استان کرمانشاه تعطیل است.

استان کردستان: مدارسی که روز جمعه ۲۹ اردیبهشت شعبه برگزاری انتخابات هستند، شنبه ۳۰ اریبهشت ماه ۹۶ تعطیل خواهند بود.درخصوص سایر مدارس و به ویژه مدارسی که اکثر عوامل اجرایی و معلمان آن مدارس در شعب اخذ رأی حضور دارند، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان با هماهنگی فرمانداران می‌توانند در رابطه با فعالیت  یا تعطیلی مدارس مذکور تصمیم بگیرند.

استان کهگیلویه و بویر احمد: امتحانات داخلی مدارس در این روز به روز دیگر به دلیل اختصاص شعب اخذ رأی انتخابات در برخی مدارس و رعایت حال فرهنگیانی است که جزو عوامل اجرایی هستند.بر اساس پیش‌بینی قبلی هیچگونه امتحان نهایی در برنامه این روز وجود نداشت و در مدارسی که شعب اخذ رأی وجود ندارد و مدیر و معلمان آن مدرسه جزو عوامل اجرایی نیستند روز شنبه امتحانات خود را برگزار می‌کنند.

استان مرکزی: مدارسی که روز جمعه ۲۹ اردیبهشت حوزه برگزاری انتخابات هستند در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تعطیل خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.