مشهد- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مدیریت در حوزه طرح و اجرا است گفت: نظام ما مدیر عملیاتی در صحنه می‌خواهد، اگر عملیاتی نباشد کارهای کشور قفل می‌کند و این ملاک دولتمرد در طراز انقلاب اسلامی است.

نظام مدیری عملیاتی در صحنه می خواهد/مشارکت مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با ابراز تشکر از مردم فهیم ایران به دلیل مشارکت ارزشمند در پای صندوق های رأی اظهار کرد:‌ دولتمرد طراز انقلاب باید ۱۰ ویژگی داشته باشد، ویژگی نخست عدالت توام با معنویت و عقلانیت است، دوم اینکه حافظ فرهنگ دینی باشد، مولفه سوم روحیه جهادی و خدمتگزاری بی منت است، دولتمرد ما نباید شب و روز داشته باشد، نباید ساعت کار داشته باشد و در تمام ساعات و دقایق خورد و خواب در حدی باشد که فقط بایستد و خدمت کند. خدمت در این نظام عین نماز خواندن و عبادت خداست.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ویژگی چهارم رئیس جمهور طراز انقلاب ادامه داد: ملاک پنجم برخورداری از روحیه انقلابی است، آدم انقلابی برایش مقدم بر همه چیز اصول انقلاب است و آن چیزی که برابر چشمش است امام و رهبری و انقلاب است، ملاک ششم ولایتمداری است؛ نمی‌شود روحیه انقلابی داشت و روحیه ولایی نداشت. اگر کسی ادعای انقلابی بودن داشت اما با رهبری زاویه داشته باشد این فرد دروغگو و منافق است.

وی اظهار داشت: ملاک هفتم، نقدپذیری و برخورداری از شرح صدر است، اگر کسی نقد و انتقاد و برخورد کرد با شرح صدر باید برخورد شود، همیشه انتقادهای از دولت و یک مدیر، بخش عمده‌اش بر اثر عدم آشنایی و خبر نداشتن از محظورات قضیه است اما انتقاد به حق است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: لازمه شفاف سازی، شرح صدر است، ملاک هشتم مبارزه جدی با فقر و فساد و دستگیری است، تنها تامین و امداد مردم مدنظر نیست بلکه عوامل فقر باید شناسایی شده و از بین برود. برخی حتی از چهار صنار مالیات نیز فرار می‌کنند و باید مبارزه شود، به قدری باید شفافیت باشد که خود دستگاه اجرایی مچ دزد را بگیرد و وی را بیرون کند.

وی گفت: در تمام ظرفیت‌های اقتصادی در این کشور مردم مساوی هستند، آقایی به عنوان پسر فلان و یا برادر فلان و یا آدم لابیگر حق ندارد بر ظرفیت‌های بیشتر نظام دست پیدا کند و اینها همه باید مساوی و برابر باشد، خاصیت نهم این است که باید مقابل دشمن بایستد و به وی بی اعتماد باشد و از وی نترسد، بدترین چیز برای یک دولتمرد ترس از دشمن است. مقام معظم رهبری فرمودند کسی حق ندارد چون خودش می‌ترسد مردم را بترساند. غرب از اول تا آخر دشمن ماست، امروز آمریکا و دیروز انگلیس دشمن ما بود و دزدی‌های کلانی از بلاد مسلمین کردند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه باید به دشمن بی‌اعتماد بود افزود: ملاک بعدی ضدیت با اشرافیگری است و دولتمرد نیز خودش نباید اشرافی باشد ولو اینکه از جیب خودش بخواهد ماشین آخرین سیستم بخرد نباید این کار را بکند زیرا مردم چشمشان به دولتمردان است. و باید ساده زیستی ارزش باشد زیرا در این صورت مردم سراغ مصرف نمی‌روند اما اشرافیگری دولتمردان بزرگترین آفت اقتصادی یک کشور است زیرا مردم به وی نگاه می‌کنند و در عین فقر وام می‌گیرند تا لباس و خانه و فرش خود را عوض کنند؛ آخرین ملاک مدیریت کارآمد است.

وی گفت:‌ انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست، این در فرهنگ اسلام یک نقطه منفی است و یک جریان مذموم است که رقابت برای دستیابی برای قدرت باشد، رقابت برای دستیابی به قدرت در اسلام مذموم است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: جمهوریت از اسلام را نباید جدا فرض کنیم، نظام ما اسلامی و کشور ما و انقلاب ما اسلامی و حرکت ما نیز اسلامی است و جمهوری ما نیز اسلامی است.

وی افزود: مشارکت سیاسی مردم معنای جمهوریت است و مردم در نظام سهم دارند و تصمیم گیرنده هستند، مشارکت سیاسی مردم به معنای جمهوری یک تکلیف شرعی است؛ تمام امتیازات ما در دموکراسی‌های دنیا به عنوان مردمسالاری دینی این است که مشارکت، تکلیف دینی مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.