بیرجند- فرماندار بیرجندبا اشاره به اینکه برای نخستین بار انتخابات شورای شهری در مرکز استان به صورت الکترونیک در حال برگزاری است، گفت: اعضا از دو ساعت قبل شروع انتخابات در محل شعب اخذ رای مستقر شدند و در حال حاضر فرآیند رای گیری را انجام می دهند.

انتخابات شورای شهر فقط دربیرجند الکترونیکی است/  وجود ۲۰۵ شعبه اخذ رای دربیرجند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، علی ناصری ساعاتی پیش درنشست خبری با خبرنگاران اظهار دشت: رای گیری برای انتخابات شورای شهر در اولین ساعات به دلیل استقبال گسترده مردم به کندی انجام می گرفت که بعد از گذشت ساعاتی با تسلط کامل و بیشتر اعضا این روند با سرعت بالاتری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه  ۲۰۵ شعبه اخذ رای در شهرستان وجود دارد افزود:از مجموع شعب اخذ رای در سطح شهرستان ۹۲ شعبه شهری و ۱۱۳ شعبه روستایی است.

ناصری با اشاره به اینکه برای اولین بار انتخابات شورای شهری در مرکز استان به صورت الکترونیک در حال برگزاری است، گفت: اعضا از دو ساعت قبل شروع انتخابات در محل شعب اخذ رای مستقر شدند و در حال حاضر فرآیند رای گیری را انجام می دهند.

فرماندار بیرجند با اشاره به توزیع ۵۰ هزار تعرفه در روستاهای بخش مرکزی  شهرستان تصریح کرد: کسانی که در روستاها زمین، آب یا کار تولیدی دارند می توانند در روستای خود رای دهند.

ناصری با اشاره به اینکه مردم حضور خود را به ساعات پایانی موکول نکنند، افزود: در شعبه هایی که استقبال زیاد است شعب سیار را نیز به کمک خواهیم فرستاد.

فرماندار بیرجند گفت: تعداد ۱۷ شعبه اخذ رای روستایی به دلیل در دسترس نبودن شبکه آفلاین هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند ۱۴۰ متقاضی برای شورای شهر ثبت نام کرده بودند، اظهارداشت: نهایتا تعداد ۱۰۱ نامزد برای انتخابات باقی مانده است.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۹۶۶ نفر در شوراهای روستایی ثبت نام کرده بودند  که از این تعداد ۱۷ نفر رد صلاحیت و ۵۵ نفر انصراف داده اند.

به گفته فرماندار شهرستان بیرجند در حال حاضر ۸۹۴ نامزد برای ۴۸۸ کرسی در شوراهای روستایی به رقابت می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.