رسانه‌های بیگانه اخبار مربوط به حضور مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به صورت گسترده پوشش می‌دهند.

حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رأی پر رنگ و گسترده است

   به گزارش «قدس آنلاین»، با آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران و شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه‌های خارجی اخبار مربوط به حضور هموطنان پای صندوق‌های رای را به صورت گسترده پوشش دادند:

خبرگزاری رویترز

این رسانه غربی به «صفوف طولانی» همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و خبر مربوط به انتخابات را اینطور پوشش داد: «در حالی که ایرانی‌ها رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را شروع کردند، صف‌های طولانی در مراکز رای گیری ایجاد شده است».

این همچنین افزود: «آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران پس از انداختن رای در تهران گفت که همه باید در این انتخابات مهم شرکت کنند و رای خود را در ساعت‌های اولیه به صندوق بیاندازند.»

الجزیره

شبکه خبری عربی الجزیره نوشت که نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از توافق هسته‌ای است.

علاوه بر روحانی، و رئیسی، «مصطفی میرسلیم» اصولگرا و «مصطفی هاشمی‌طبا» اصلاح‌طلب هم در رقابت امروز حضور دارد که انتظار نمی‌رود بیشتر از چند درصد رای داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس

در این گزارش هم از انتخابات ریاست‌جمهوری پس از توافق هسته ای یاد شده و رای‌گیری به چالشی سنگین برای روحانی  با رئیسی تعبیر شده است.

 آسوشیتدپرس نوشت که انتخابات به عنوان همه پرسی برای سیاست‌های روحانی ۶۸ ساله است که طی ۴ سال گذشته سکان ریاست جمهوری ایران را در دست داشته است.

 المیادین و المنار

این دو شبکه خبری با انتشار گزارش‌هایی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران، میزان مشارکت مردم را گسترده توصیف کردند.

خبرگزاری المیادین گزارش داد که میزان حضور مردم در این دوره از انتخابات در شهر مشهد سه برابر انتخابات دوره قبلی است.

بی. بی. سی عربی

استقبال گسترده مردم از انتخابات در ایران - مردم در صف‌هایی ایستاده‌اند که تا بیرون از شعبه‌ رای‌گیری امتداد داشته است.

خبرگزاری آلمان

در گزارش این خبرگزاری آمده است که بیش از ۵۶ میلیون ایران برای شرکت در انتخابات فراخوانده شده‌اند تا اینکه یا روحانی را برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند و یا اینکه تغییری سیاسی در کشور ایجاد کنند.

در ایران عده زیادی برای شرکت در انتخابات آمده‌اند و شاهدان اعلام کرده‌اند که در برابر بسیاری از حوزه‌های رای‌گیری در تهران صف‌های طولانی تشکیل شده است. در شهرستان‌ها هم مشارکت قابل‌ توجه است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.