۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 531062

گزارش از شخص

ملکه انگلیس و « دی ان ای» هایش!

«الیزابت دوم» هنوز مالک همه مرغابی های رودخانه «تایمز» است

قدس/ مجید تربت زاده : لابد توقع داشتید بهانه خبری این گزارش، مثلاً خبر فوت ملکه انگلیس باشد؟ در این صورت باید عرض کنیم که نخیر، اتفاقاً برعکس! چون ملکه الیزابت دوم که 90 سالگی را رد کرده و دارد شصت و پنجمین سال ملکه بودنش را می گذراند – تا اطلاع ثانوی و لحظه چاپ این مطلب – زنده است و خبرگزاری ها دارند از اختیارات عجیب و غریب این مقام تشریفاتی در ساختار حکومتی کشورش می نویسند. ملکه 91 ساله اگرچه حق دخالت در امور اجرایی و روتین کشورش را ندارد اما می تواند همه اعضای کابینه کشور استرالیا را یکجا برکنار کند ! در ضمن بر اساس قانونی که در قرن 13 میلادی تصویب شده همه مرغابی هایی که در رودخانه تایمز شنا می کنند یا حتی اتفاقی پروبالی به آب می زنند در مالکیت ملکه قرار دارند!

ملکه انگلیس و « دی ان ای» هایش!

روحت شاد عموجان!

روی پیشانی اش را نمی دانیم اما توی قوانین و اسناد مربوط به سلطنت چیزی در باره ملکه شدنش نوشته نشده بود . یعنی اصلاً قرار نبود کارش از یک شاهزاده دست چندم و با واسطه ، به سلطنت بکشد.پدر بزرگش – جورج پنجم – که سرش را زمین گذاشت، سلطنت به عموی «الیزابت» رسید. این آقای عمو، اما شیفته زنی بزرگتر از خودش شده بود و این عشق و عشقبازی آنقدر برایش اهمیت داشت که سرانجام قید سلطنت را زد! چون با زنی خارج از خانواده سلطنتی ازدواج کرد و به صورت خودکار از سلطنت خلع شد تا پدر الیزابت شاه بشود. شاهی که پسری برای جانشینی نداشت و چند سال بعد که از دار دنیا رفت ، سلطنت و تاج و تختش ماند و الیزابت 26 ساله که بناچار و بر اساس قانون ، ناگهان ملکه شده بود و به خاطرش هر شب درود می فرستاد به روح عمو و زن عموی گرامی!

این تاج خونریز

برخی ها معتقدند توی این 65 سال، ملکه پاک دست و بی آزاری بوده و اختیارات گسترده خودش را به دولت و مجلس واگذار کرده است . خیلی از آنها که سالهای سال ، انگلیس ، حکومتش و سیاست های آن را در کشورهای جهان،  خوب رصد کرده اند و می دانند در همه این سالها ، همه اعلان جنگها و پیمان نامه های مهم بین المللی  با امضا و موافقت او اجرایی شده است ، اما ، اعتقاد دارند ملکه تشریفاتی حکومت انگلیس، آگاهانه، تاجی  را بر سر گذاشته که خون انسانهای بیگناه فراوانی از آن می جوشد و می ریزد به دامن سیاستمداران و دولتمردان انگلیسی . سرریزش هم لابد رودخانه تایمز را پُر می کند و رنگ و لعابی می دهد به پروبال مرغابی های ملکه!

آبزیان همایونی

اینکه ما مدام و تنها بگوییم :ملکه انگلیس...ملکه انگلیس ، ممکن است به الیزابت دوم بر بخورد. گمان نکنید دامنه سلطنتش فقط به امضای مصوبات مجلس و دولت و مرغابی های رودخانه محدود می شود، او با همه تشریفاتی بودنش ، ملکه کانادا، نیوزیلند، جامائیکا، باربادوس، باهاما، گرنادا، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، سنت لوسیا، سنت کیتس، سنت وینسنت، گرنادین‌ها، آنتیگوا و باربودا و رئیس کل کشورهای مشترک‌المنافع و مستعمرات سابق انگلیس هم به حساب می آید. تازه همه ماهی ها، نهنگ ها ، دلفین ها و ... که به سواحل انگلیس رفت و آمد دارند ، آبزیان سلطنتی و در از اموال ملکه به شمار می روند! البته الیزابت دوم لطف کرده و از این حق قانونی عجیب و غریبش چشم پوشی کرده اما او یا جانشینش هر وقت به سرشان بزند می توانند ادعا کنند : آبزیانم را بدهید!

فقط بخوان...بحث نکن!

آمدن و رفتن 12 نخست وزیر را به چشم دیده و  در حال حاضر با سیزدهمین نخست وزیر انگلیس – ترزا می – همدوره است. اگرچه پادشاهان گذشته انگلیس ، صفر تا صد قدرت در این سرزمین را در اختیار داشتند اما سالهاست که اختیارات نامحدود سلطنتی روز به روز محدود تر و به نهادهای مختلف دیگر واگذار شده تا وظایف و اختیارات ملکه الیزابت و شاهان آینده این کشور تنها محدود شود به مشاوره دادن به نخست وزیر و توصیه های لازم به او البته بدون حق پافشاری برای قبول آنها. نخست وزیر انگلیس موظف است هفته ای یک بار به دیدن ملکه برود و توصیه ها ، مشاوره ها و در صورت لزوم هشدارها را فقط بشنود! گزارش ها  و اسناد مختلف دولتی نیز هر روزه برای ملکه ارسال می شود اما او فقط حق دارد آنها را بخواند و حتی مجاز به نظر دادن در باره محتوای آنها نیست چه برسد به اینکه بخواهد در مجلس یا مراسمی از آنها حرف بزند و محتویات اسناد دولتی را افشا کند.

امر خطیر سلطنت

حالا خودتان حساب کنید با آنچه گفتیم ، ملکه انگلیس چقدر از وقتش را باید بگذارد برای امور سلطنتی و مملکتی؟ یعنی با یک حساب سرانگشتی می شود فهمید امر خطیر سلطنت روزانه چقدر زمان می برد! البته یادتان باشد که برای این محاسبه باید زمانهایی را که صرف صاف کردن دعواهای خانوادگی شاهزاده ها ، می شود، حضور در میهمانی ها ریز و درشت ، مراسم تشریفاتی مختلف، ماله کشیدن های اداری و رسانه ای روی فساد های اقتصادی و جنسی برخی شاهزاده ها ، آرایش هر روزه سر و صورت ملکه و ... را هم در نظر بگیرید.

آقای همسر

یعنی الان وقتش است از خودمان بپرسیم که این وسط نقش و وظایف همسر ملکه چیست و چقدر مهم است؟ همین10روز پیش بود که رسانه های انگلیسی از دلایل  بازنشستگی همسر ملکه - شاهزاده فلیپ- در سن 95 سالگی نوشتند! «دیلی استار» گزارش داد که : «خبر مرگ شاهزاده شایعه است و او به دلیل مرگ دو تن از دوستان نزدیکش صدمه روحی شدیدی خورده و ذات الریه هم مزید بر علت شده است تا او با از دست دادن مراسم کریسمس گذشته ، دچار افسردگی بیشتری شود و اعلام کند برای ادامه فعالیت های حکومتی مردد است و بهتر به نظر می رسد خود را بازنشسته کند». حالا شما خودتان بروید جستجو کنید ببینید منظور از فعالیت های حکومتی چیست و بازنشستگی همسر ملکه در 95 سالگی چه صیغه ای است؟

دی. ان. ای های تقلبی

این ما نیستیم که به مشروعیت و حلال زادگی خاندان سلطنتی انگلیس گیر داده ایم. مقصر پژوهشگران دانشگاه «لستر» هستند که دو سال پیش استخوانهای «ریچارد سوم» را از قبر بیرون کشیدند، اول با کارهای علمی و مقایسه دی .ان . ای  اسکلت با یکی از نوادگان خواهر ریچارد سوم ثابت کردند این واقعا اسکلت پادشاه سابق انگلیس است و بعد هم رفتند سراغ دی . ان . ای ملکه الیزابت و با کمال تعجب دیدند اصلاً با هم جور در نمی آیند! خلاصه اش این می شود که یکی از جانشینان ریچارد سوم چون نابارور بوده ، از یک مرد غریبه غیر اشراف زاده ، برای باردار شدن همسرش کمک می گیرد و... خلاصه هر جور هست سلطنت را در خانواده حفظ می کند! آن سالها به عقل آقای شاهزاده که هیچ ، به عقل جن هم خطور نمی کرد زمانی چیزی به نام « دی ان ای» پیدا بشود و پرده از یک تقلب سلطنتی بردارد و مایه بی آبرویی ملکه و « دی ان ای» های غیر اشرافی اش بشود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.