سایت فیفا در آستانه رقابت های جام جهانی، با امید نورافکن، کاپیتان تیم ملی ایران مصاحبه کرده است

امید نورافکن: الگوی من فیلیپ لام است

به گزارش قدس آنلاین، امید نور افکن، هافبکی که تاثیر زیادی در صعود ایران به جام جهانی داشت، کمتر از یک هفته قبل فکر می کرد که قرار است در خانه برای موفقیت تیم ملی کشورش در کره جنوبی دعا کند.  به نظر می رسید امید نورافکن قربانی عملکرد خودش و نقش کلیدی در ترکیب استقلال شده بود و قرار بود این تورنمنت را از دست بدهد.

نورافکن به سایت فیفا در این خصوص گفت: "افتخار می کنم توانستم در تیمی که دارای جایگاه ویژه ای در فوتبال ایران است تاثیرگذار باشم. من جوان ترین بازیکن استقلال هستم و مدیون کادر فنی این تیم هستم که به من فرصت بازی کردن دادند."

با 18 سال و 271 روز، نورافکن اولین بازی خود را برای استقلال انجام داد و حالا نه تنها جوان ترین بازیکن این تیم است، بلکه جوان ترین بازیکنی بوده که برای این تیم بازی کرده و از آن زمان قدم به قدم پیشرفت کرده است.

نورافکن در 5 بازی  از 6 دیدار استقلال در لیگ قهرمانان به طور کامل بازی کرد و از ابتدای سال جدید تبدیل به بازیکنی غیرقابل جانشین در ترکیب این تیم شده است. به همین دلیل علیرضا منصوریان سرمربی استقلال علاقه ای نداشت تا در آستانه دیدار برابر العین، از داشتن نورافکن در این دیدار محروم شود.

اما در نهایت سرمربی استقلال نظرش را تغییر داد و حالا نورافکن در آخرین لحظات به ترکیب تیم ملی اضافه شده است. نورافکن در این رابطه گفت: "با توجه به اینکه هر بازیکنی این شانس را ندارد که در چنین رقابت هایی بازی کند، امیدوارم تجربه خوبی داشته باشیم و بتوانیم نمایش قدرتمندانه ای ارائه دهیم تا این بازی ها تاثیر خوبی در آینده دوران ورزشی همه بازیکنان داشته باشد."

هافبکی فداکار در میانه میدان

نورافکن نبض فعال تیم در مرکز میدان است و عجیب نیست که فیلیپ لام را الگوی خودش می داند.

نورافکن در این خصوص گفت: "من همیشه بازیکنانی که برای تیم فداکاری می کنند و خودشان را وقف بازی های تیمی می کنند را تحسین کرده ام."

اگر بازیکن فداکاری در میانه میدان نباشد، ایران با مشکل مواجه خواهد شد. نورافکن به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران در همه دقایق به میدان رفته البته ایران در مرحله اول مغلوب عربستان شد.

نورافکن گفت: "تیم ایران در بحرین نتایج خوبی گرفت و این رقابت ها باعث شد بازیکنان تجربه بیشتری پیدا کنند. حالا هدف ما صعود به مرحله یک هشتم جام جهانی است."

ایران در این رقابت ها با پرتغال، زامبیا و کاستاریکا همگروه است و با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.

نورافکن ادامه داد: "زامبیا مانند پرتغال تیمی باکیفیت و قدرتمند است اما ما نیز چنین وضعیتی داریم. این رقابت ها جایی برای اشتباه کردن نیست."

با حضور بازیکنی مانند نورافکن در ترکیب تیم ملی ایران در بازی روز یکشنبه برابر کاستاریکا، ایران می تواند با اعتماد به نفس بیشتری به میدان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.