سبزوار- کمبود دستگاه های تشخیصر هویت در شعبه های اخذ رای سطح شهر سبزوار باعث معطلی شهروندان و تشکیل صف های طولانی شد.

دستگاه های تشخیص هویت نظم رای گیری در سبزوار را بر هم زد

به گزارش قدس آنلاین، شهر سبزوار یکی از شهرهای خراسان رضوی است که پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی برگزار شد.

با وجود فراهم کردن زیر ساخت های لازم برگزاری انتخابات الکترونیکی  از چندی پیش در شهرستان اما روز جمعه شهروندان با معطلی نسبتا زیادی روبرو شدند.

خبرنگار ما برای اطلاع از چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیکی به چند شعبه مراجعه کرد که در اکثر این شعب حتی در ساعات بین ۱۴ الی ۱۶ شلوغ بود و علت آن هم کمبود دستگاه تشخیص هویت از سوی مسئول شعب عنوان می شد.

هر چه به ساعات پایانی برگزاری انتخابات نزدیک می شدیم ازدحام صف های رای هم متراکم تر می شد.

مقارن ساعت ۲۲ به شعبه ۴۴ و ۴۵ شهر سبزوار که در  دبستان دکتر علی شریعتی در حوالی شمال شهر سبزوار مستقر شده است  سری زدیم.  بیش از ۱۰۰ آقا و خانم در صف هستند تا رای بدهند. شلوغی به حدی است که شعبه ۱۲۶ سیار هم مستقر شد تا معطلی مراجعه کنندگان کاهش یابد.

نماینده فرماندار در این شعبه در گفتگو با خبرنگار ما علت صف های طولانی را کمبود دستگاه تشخیص هویت اعلام کرد و اظهار داشت: در هر یک از شعبه های ما به طور متوسط در انتخابات های مختلف ۱۳۰۰ رای به صندوق انداخته می شود.

وی افزود: برای این میزان یک دستگاه تشخیص هویت، ۳ دستگاه اخذ رای و حدود ۲۰ کارت در نظر گرفته شده بود  که فقط تنها دستگاه تشخیص هویت جوابگوی مراجعه کنندگان نبود و باعث تشکیل صف شد.

این مسئول بابیان اینکه در انتخابات گذشته زمان رای گیری کوتاهتر از این دوره بودتاکید کرد اگر به هر شعبه یک دستگاه تشخیص هویت دیگر اختصاص داده می شد هرگز شاهد صف و معطلی رای دهندگان نبودیم و زمان رای گیری هم نسبت به دوره های قبل کاهش چشمگیری داشت.

کاربر دستگاه تشخیص هویت هم اختلال دستگاه، سرعت پائین، روان نبودن صفحه کلید، سردرگمی اکثر مراجعه کنندگان که یک انتخابات دستی و دیگری الکترونیکی است، اطلاع نداشتن ازنحوه رای دادن الکترونیکی و همراه نداشتن کدهای کاندیداهای مورد نظر رای دهندگان  را هم از مهمترین دلایل کاهش سرعت روند اخذ رای عنوان کرد.

این مشکلات موجب شد تا ساعت ۲۳و ۴۵ دقیقه  همچنان مراجعه کنندگان در سالن برای رای دادن در انتظار باقی بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.