مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مددجویان تحت حمایت در مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری و بالینی مشغول به کار می شوند.

اشتغال مددجویان در مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری و بالینی

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»   کمیته امداد استان تهران و و مرکز ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل سلامت اول با هدف برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقاء سطح دانش و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در جهت همکاری برای آموزش و اشتغال افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد استان تهران به تعداد یک هزار نفر درسال اول این تفاهم نامه بین مرکز ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل سلامت و کمیته امداد استان تهران منعقد شد.

کمیته امداد استان تهران و و مرکز ارائه خدمات و مراقبت های بالینی در منزل سلامت با هدف برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقاء سطح دانش و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه طرفین به همکاری در جهت ارائه خدمات علمی، آموزشی، مهارتی و اشتغال به جمعیت هدف، برنامه ریزی مناسب در جهت اجرایی کردن مفاد قرارداد در زمان اجرا و نظارت و ارزیابی کافی بر میزان پیشرفت و رفع موانع اجرایی تفاهم متعهد شدند.

آموزش تعدادی از افراد معرفی شده که صلاحیت شرکت در دوره آموزشی آن مرکز را دارند، اشتغال افراد معرفی شده بر اساس شرایط اعلام شده بدون اخذ وجه از اقداماتی است که طی یک سال مدت تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این نهاد توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را تربیت نیروی متخصص برای بازار کار و خود کفایی مدد جویان بیان کرد.

وی به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق شعار سال، توجه ویژه به آموزش های مهارتی نیازمندان و افراد جویای کار است و گفتمان مهارت آموزی باید در جامعه توسعه یابد.

ولیئی افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان از خدمات دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان و فرزندان مددجو، تصریح کرد: کمیته امداد در قالب بسته های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت دو سال برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای به کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می کند.

وی در خصوص شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد بیان کرد: پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و ۵۰ درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی جهت کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما پیش از آغاز به کار مددجو از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.