قم- مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ملت ایران با توجه به قرآن کریم و فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه خلق کردند، گفت: خلق حماسه ملی نتیجه توجه و درک فرهنگ قرآنی است.

توجه به درک فرهنگ قرآنی سبب خلق حماسه  ملی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار با مدیران ارشد به‌ویژه مدیران فرهنگی و قرآنی آستان حضرت معصومه(س) س که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی( ره) با توجه به قرآن توانستند انقلاب به این عظمت را ایجاد کنند ملت ایران هم با توجه به درک فرهنگ قرآن توانستند حماسه خلق کنند.

وی بابیان اینکه توجه به قرآن کریم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود می‌فرماید ما توانستیم قرآن را از سطح کوهستان‌ها و مجالس ترحیم به زندگی مردم بیاوریم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اسلام ناب، مردم و ولایت‌فقیه ازجمله رکن‌های اساسی انقلاب هستند که باید به آنان توجه ویژه‌ای کرد.

وی در توصیه‌ای به جوانان، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «جوانانی که با قرآن کریم سروکار دارند، قرآن کریم تا انتها در وجود آنان خواهند ماند» بنابراین جوانان را باید با قرآن آشنا کرد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: دشمنان اسلام از قرآن کریم می‌ترسند به همین دلیل این کتاب را یکی از کتاب‌های تروریستی معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: نقش دشمنانی چون عربستان در یمن، سوریه و بحرین چیست؟، آیا جز اقدامات تروریستی است بنابراین باید آیاتی از قرآن کریم در رابطه بااینکه دین اسلام تروریستی نیست، بلکه دشمنان آن تروریست هستند بیان کرد و پیام آن را به گوش جهانیان رساند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ملت ایران با توجه به قرآن کریم و فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه خلق کردند، خاطرنشان کرد: خلق حماسه ملی نتیجه توجه و درک فرهنگ قرآنی است.

وی بابیان اینکه باید به ادبیات قرآن کریم توجه ویژه‌ای کرد، عنوان کرد: باید به الفاظ، عبارات و ادبیات قرآن کریم توجه ویژه‌ای کرد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه اکنون در جامعه کنونی مرز، مرز عقیده‌ها است، تأکید کرد: ما با همه مسلمانان جهان متحد هستیم و همچنین کفار را به قرآن کریم دعوت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.