وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درخواست ترکیه مبنی بر جایگزینی «مک گورک» اعلام داشت این ژنرال آمریکایی از حمایت کامل وزیر خارجه آمریکا برخوردار است.

رد درخواست ترکیه برای تغییر فرمانده ائتلاف ضد داعش از سوی آمریکا

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از حریت دیلی، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به درخواست ترکیه مبنی جایگزینی «مک  گورک» فرمانده ائتلاف به اصطلاح ضد داعش اعلام داشت این ژنرال آمریکایی از حمایت کامل وزیر خارجه آمریکا برخوردار است.

«هیتر نورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به درخواست وزیر خارجه ترکیه گفت: آمریکا به نگرانی ها و رویکرد ترکیه احترام می گذارد و به رایزنی با ترکیه در این خصوص ادامه خواهد داد.

وی گفت: ما در منطقه برای مقابله با داعش بطور نزدیکی به شرکایمان مرتبط هستیم.  

گفتنی است، ترکیه روز پنج شنبه «مک گورک» فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش را به حمایت از گروه تروریستی «پ ک ک» و «ی پ گ» متهم کرده و خواستار جایگزینی وی توسط دولت آمریکا شد.

بعد از دیدار بی نتیجه روسای جمهور آمریکا و ترکیه که در آن ترکیه خواستار توقف حمایت آمریکا از کردهای سوری شده بود، «مولود چاوش» اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: مفید خواهد بود که آمریکا «مک گورک» را با دیپلماتی دیگر جایگزین کند.

این درخواست ترکیه بعد از آن صورت گرفت که تصاویری از  مک گورگ در شمال سوریه منتشر شد که عکس هایی با برخی از اعضای پ ک ک که ترکیه از طریق پلیس اینترپل آنها را تحت پیگرد قرار داده است، گرفته است.

از مک گورک به عنوان مغز متفکر طراحی همکاری نظامی آمریکا با کردهای سوری یاد می شود که توسط اوباما به عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش منصوب شد و در دولت ترامپ هم در سمت خود ابقا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.