بهرام قاسمی ضمن محکومیت حمله جنگنده های آمریکایی به کاروان نیروهای سوریه در منطقه جنوب، آن را تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه دانست.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن محکومیت حمله جنگنده های آمریکایی به کاروان نیروهای سوریه در منطقه جنوب، آن را تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو جامعه بین الملل و نیز یکجانبه گرایی آمریکا در نظام بین الملل و نادیده گرفتن موازین به رسمیت شناخته شده بین المللی دانست.

بهرام قاسمی با تأکید بر این که این اقدام با هدف تغییر موازنه در صحنه میدانی و خرید زمان برای تروریست ها صورت گرفته است، گفت: این حمله به بهانه‌ای واهی و با هدف سرپوش گذاشتن بر مشکلات دولتمردان آمریکایی در عرصه داخلی و بین المللی انجام شده و نمونه ای آشکار از مداخلات خرابکارانه دولت آمریکا در منطقه است که در بزنگاه های مشخص و در جهت تغییر معادلات به آن روی می آورد.

قاسمی در ادامه با اشاره به نتایج مخربی که این قبیل اقدامات می تواند بر روند تحولات در سوریه و مبارزه با تروریسم داشته باشد، خاطر نشان کرد: در شرایطی که دولت سوریه و معارضه معتدل این کشور و همه طرف های تاثیر گذار در سوریه تلاش می کنند با ایجاد مناطق کاهش تنش، بستر مناسب را برای گفتگو های سازنده سوری ـ سوری فراهم کنند و با تشویق طرفین، به روند آستانه و مذاکرات ژنو شدت بیشتری بدهند، تجاوزات مکرر آمریکا نه تنها با هدف تخریب این روند سازنده تعقیب می شود بلکه دستاوردی جز تقویت مواضع گروه های تروریستی در خاک سوریه نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تأکید کرد: این اقدام در صورت تکرار و سکوت و بی تفاوتی جامعه جهانی، به ساختارها و موازین شناخته شده آسیب جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.