رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به ریاض و دیدار با ملک سلمان پادشاه سعودی قراردادی تسلیحاتی را امضا می کند که طبق آن ۱۵۰ بالگرد به سعودی ها واگذار خواهد شد.

آمریکا ۱۵۰ بالگرد بلک هاوک به سعودی ها تحویل می دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العربیه، ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به ریاض و دیدار با ملک سلمان پادشاه سعودی قراردادهای اقتصادی و تسلیحاتی را امضا خواهد کرد.

در همین راستا، یک توافق تسلیحاتی امروز میان طرفین امضا می شود که طبق آن ۱۵۰ بالگرد متعلق به شرکت لاکهید مارتن و از نوع بلک هاوک از سوی آمریکا به سعودی ها واگذار می شود. ارزش این قرارداد بیش از ۶ میلیارد دلار است.

همچنین قراردادهایی در زمینه های گاز، نفت، پزشکی، معدن، دفاعی و تکنولوژی هم به امضای ریاض و واشنگتن می رسد؛ از جمله این قراردادها نیز در زمینه تکنولوژی میان گروه جنرال الکترونیک با سعودی ها به ارزش ۱۵ میلیارد دلار بود که به امضای طرفین رسید. همکاری در زمینه های پدافندی و سلاح های هوشمند و بهبود توان سعودی ها در این زمینه نیز یکی دیگر از توافقات میان نهادهای نظامی عربستان و شرکت ریثون آمریکا بود تا شرکت ریثون عربی نیز در عربستان تاسیس گردد.

به علاوه نمایشگاه هنرهای معاصر نیز با حضور رئیس جمهور آمریکا در ریاض افتتاح شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که ساعاتی قبل وارد ریاض شده است در فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض از سوی ملک سلمان مورد استقبال قرار گرفت.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: سفر شما همکاری استراتژیک ما و ثبات منطقه و جهان را تقویت خواهد کرد.

ملک سلمان پادشاه سعودی مدال ملک عبدالعزیز که عالی ترین نشان عربستان است را به گردن ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انداخت.

ترامپ قرار است فردا یکشنبه در نشست اسلامی ـ آمریکایی که در ریاض برگزار می شود، شرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.