۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 531422

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: حدود 3 میلیون 650 هزار نفر از جمعیت واجد شرایط پایتخت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران(29 اردیبهشت) شرکت کردند.

میزان دقیق مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر ناصر بخت عصر شنبه افزود: 5 میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت ساکن در شهر تهران(غیر از شهرری و شمیرانات) واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد 3 میلیون و 650 هزار نفر معادل 65 درصد در انتخابات روز گذشته شرکت کردند. 
وی اظهار کرد: برغم حضور بسیار پرشور و کم نظیر مردم تهران در انتخابات روز گذشته(29 اسفند)، انتخابات در آرامش کامل و براساس قانون بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد. 
معاون سیاسی فرمانداری تهران همچنین در خصوص روند شمارش آرای ماخوذه در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: کار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز(شنبه) در تهران به پایان رسید و بلافاصله پس از آن کار شمارش آرای ماخوذه در صندوق های شورای شهر آغاز شده است. 
به گفته وی، پس از شمارش آرا در محل شعب اخذ رای، مراتب تایید و صورت جلسه آن در سامانه جامع وزارت کشور ثبت می شود. 
ناصر بخت اظهار کرد: با توجه به ثبت نام 2 هزار و 650 نامزد برای انتخابات شورای شهر تهران و انتخاب 21 نامزد توسط مردم، روند کار شمارش آرا قدری طولانی است. 
وی افزود: روند شمارش آرا براساس قانون و با حضور مسئولان مربوطه انجام می شود و نامزدهایی که نماینده خود را در زمان قانونی معرفی کرده اند، در زمان رای گیری و شمارش آرا در محل حضور دارند. 
به گفته وی، نتایج شمارش آرای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران از روز دوشنبه(اول خرداد) به مرور اعلام می شود. 
3 هزار و 576 شعبه اخذ رای در شهر تهران و 95 هزار نفر عوامل اجرایی مسئول برگزاری انتخابات در پایتخت هستند.
شورای اسلامی شهر تهران 21 عضو دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.