خرم آباد- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: هوای استان لرستان به لحاظ کیفی در شرایط ناسالم قرار گرفته و آلودگی ۴ برابر حد مجاز است.

هوای استان لرستان ناسالم است/ آلودگی ۴ برابر حد مجاز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: با ورود موجی از ریزگردها به استان لرستان هوای استان به لحاظ کیفی در شرایط ناسالم قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص استاندارد آلودگی، وضعیت کیفی برخی شهرستان‌های استان لرستان آلوده است افزود: آلودگی هوا در شهرستان خرم‌آباد 4 برابر حد مجاز و میزان آلودگی در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و رومشکان بیشتر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به اینکه pm2.5 80 و pm10 100 اعلام‌شده است عنوان کرد: آلودگی هوای استان لرستان روز گذشته نیز چهار برابر حد مجاز بود، در آلودگی هوا کودکان و افراد سالمند بیشتر از افراد دیگر آسیب می‌بینند.

وی بیان کرد: باید مراقب کودکان و سالمندان بود، شهروندان در صورت عدم ضرورت از تردد در هوای آزاد خودداری کنند و در موارد ضروری الزامات بهداشتی رعایت شود؛ افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.