۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 531493

مشهد- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج از آغاز خرید تضمینی محصول گندم در خراسان رضوی خبر داد و اظهار داشت:بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شرکت غله متولی خرید تضمینی گندم از کشاورزان و سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر در این خدمت بزرگ اقتصادی فعال خواهد بود.

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی آغاز شد

حمید رضا نوری گفت: تاکنون ۸۶ مرکز و کمیسیون خرید در سیلوهای دولتی، خصوصی و کارخانجات آرد و مراکز تعاون روستایی استان به عنوان مباشر برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان فعال شده اند.
وی افزود: بر اساس پیش‌بینی و اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی امسال حدود ۶۶۳ هزار تن گندم تولید می شود که از این میزان افزون بر ۵۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است که تحویل دولت می‌شود.
وی اضافه کرد: طی چند روز اخیر ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب ۲۷ محموله در شهرستان‌های گناباد و بجستان خریداری شده است.
نوری گفت: در این راستا مقدمات لازم برای خرید از جمله ایجاد آمادگی در بانک عامل و معرفی شعب متناظر در تمامی شهرستان‌ها، آمادگی انبارهای تعاون روستایی، سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و نیز کالیبراسیون باسکول‌ها با تأکید بر نگهداری طولانی مدت گندم به مدت حداقل شش ماه، فراهم شده است.
وی تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نیز آزمایشگاهی مراکز خرید و همچنین برگزاری همایش تخصصی کنترل کیفی با حضور کارشناسان کنترل کیفی مراکز ذخیره سازی استان را از دیگر اقدام‌های انجام شده در این راستا عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با دو درصد افت غیرمفید و چهار درصد افت مفید ۱۳ هزار رالخ و جایزه پاکی به ازای کاهش درصد افت مفید و غیر مفید برای هر کیلوگرم محصول گندم ۵۹ رال  است.
وی قیمت هر کیلوگرم گندم دروم را نیز ۱۳ هزار و ۳۰۰ رالو عنوان و بیان کرد: در سال جاری به ازای هر درصد سن زدگی، ۱۵۰ رالر از قیمت تعیین شده خرید هر کیلوگرم گندم کسر می‌شود.
لازم به ذکر است: سال گذشته با توجه به بارندگی‌های مناسب و با خرید افزون بر ۶۰۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، خرسان رضوی در تولید گندم خودکفا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.