یکی دیگر ازدلایل اصلی که مردم برای بار دوم به آقای روحانی اعتماد کردند این بود که هنوز به تحقق وعده های ایشان و ایجاد فضای پر رونق در بازار و اقتصاد امید دارند. ماهم امیدواریم باتوجه به اینکه ایشان ۴ سال دیگر در راس امور اجرایی کشور قرار کرفتند بتوانند به حل مشکلات مردم و خدمت به جامعه بپردازند.

انتخابات ۲۹ اردیبهشت برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدجواد افشاری‌نژاد، استاد دانشگاه پیام نورکرمان به تحلیل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
افشاری نژاد در رابطه با میزان مشارکت مردم در انتخابات و پیامدهای این حضور حداکثری برای آینده کشور افزود:
«مردم با مشارکت خود در انتخابات ۲۹۹ اردیبهشت برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب اسلامی اضافه کردند و انصافا خوب به صحنه آمدند و دنیا را بار دیگر شگفت‌زده کردند. این حضور پیامدهای بسیار مثبتی برای آینده کشور خواهد داشت. مطمئن باشید با تکرار این حضور باشکوه بار دیگر آرمان های ما در دنیا به عنوان ارزش به حساب آورده می‌شود و جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور دموکراتیک شناخته خواهد شد. این حضور مردم است که به عنوان پشتوانه اصلی این نظام به حساب می‌آید و همان گونه که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند، ملاک حضور مردم است و پس از آن انتخاب اصلح در اولویت قرار دارد. لذا امیدواریم با تحقق حضور حداکثری در جامعه جهانی حرف حق را بر کرسی بنشانیم».
 وی درخصوص انتخاب روحانی به عنوان منتخب دوازدهم و علت اصلی پیروزی ایشان در این رقابت نفس‌گیر خاطرنشان کرد:
  «طبیعتا دولت یازدهم با ابزاری که در این انتخابات در اختیار داشت و توانی که برای پیروزی کنار گذاشت، این پیش بینی می‌شد که اقای روحانی دوباره بتواند رای اعتماد را از مردم بگیرد. یکی دیگر ازدلایل اصلی که مردم برای بار دوم به آقای روحانی اعتماد کردند این بود که هنوز به تحقق وعده های ایشان و ایجاد فضای پر رونق در بازار و اقتصاد امید دارند. ماهم امیدواریم باتوجه به اینکه ایشان ۴ سال دیگر در راس امور اجرایی کشور قرار کرفتند بتوانند به حل مشکلات مردم و خدمت به جامعه بپردازند. به عقیده من، یکی دیگر از دلایلی که مردم به آقای روحانی اعتماد مجدد کردند این بود که معتقد بودند آقای روحانی می‌تواند با به کارگیری تجارب ۴ سال ریاست جمهوری اش راه های سریع تری برای حل مشکلات پیدا کند».
 افشاری نژاد درباره گزارش هایی که مبنی بر تخلف در روند اجرای انتخابات به دست شورای نگهبان و وزارت کشور رسیده، اذعان داشت:
  «باتوجه به گستردگی کار برگزاری انتخابات احتمال رخ دادن تخلف وجود دارد. خود بنده ناظر شورای نگهبان بودم و تخلفاتی که در جریان برگزاری انتخابات مشاهده کردیم را به شورای نگهبان گزارش کردیم و امیدواریم با اینگونه اقدامات برخورد متقابل صورت بگیرد. قطعا اگر این تخلفات در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر داشته باشد، شورای نگهبان اقدام قانونی انجام داده و از ادامه این روند جلوگیری می‌کند. اما اگر تخلفات تاثیرگذاری چندانی نداشته باشد با تذکر و برخورد قوه قضاییه با خاطیان خاتمه می‌یابد».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.