در حالی که شرکت داچ شل همکاری خود را با آرامکو در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت موتیوا قطع کرده است، آرامکو شرکت پالایشگاهی موتیوا را برای فراوری و تولید محصولات پتروشیمی به آمریکا منتقل می‌کند.

آرامکو با قطع امید از شرکت هلندی این بار شرکت‌های آمریکایی را امتحان می‌کند

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز رئیس شرکت امین ناصر اعلام کرد: شرکت ملی نفت آرامکو عربستان به دنبال توسعه فرصت‌های جدید در آمریکا طی ۱۰ سال آینده است و می‌خواهد فعالیت‌های اقتصادی خود را در قالب ایجاد پالایشگاه «موتیوا» در آن کشور دنبال کند.

وی در حاشیه کنفرانس مسئولان اقتصادی آمریکا و عربستان به رویترز گفت: «موتیوا چیزی است که ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم تا توسعه آن را در آمریکا شاهد باشیم.  

ناصر افزود: از طریق سرمایه‌گذاری به دنبال توسعه اقتصادی در آمریکا طی ۱۰ سال آینده هستیم و فرصت‌های بسیار زیادی برای رشد در این کشور داریم. ما به دنبال فراوری و همچنین تولید محصولات پتروشیمی در این کشور هستیم.  

بر اساس این گزارش پیش از این شرکت موتیوا با سرمایه‌گذاری مشترک آرامکو و شرکت داتچ‌شل فعالیت می‌کرد اما در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ این شرکت هلندی_انگلیسی از ادامه کار منصرف شده است. بنابراین با این شرایط آرامکو باید ۲.۲ میلیارد دلار به شرکت داچ_شل پرداخت کند.

ترامپ دیروز به عربستان سفر کرد و قرار است در این سفر توافق‌های اقتصادی امضاء برسد روز گذشته قراردادهایی به ارزش دهها میلیارد دلار به امضاء رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.