ساوه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: مرمت مسجد جامع ساوه با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان شروع شده است.

مسجدجامع ساوه مرمت می شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت:در  این طرح، کار سبک‌سازی و جمع آوری پوشش کاهگل فرسوده، استحکام‌بخشی طاق‌ها و اجرای مجدد لایه کاهگل انجام خواهد شد.

رضا ایاز بیان کرد: عملیات اجرایی و مرمتی بنای مسجد جامع ساوه شامل جمع‌آوری پوشش عایق کاهگل فرسوده بام، استحکام‌بخشی طاق‌ها، اجرای مجدد لایه کاهگل، ساماندهی بدنه‌ها و بندکشی جداره‌های داخلی فضای مسجد با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان توسط پیمانکار شروع شده است.

وی افزود:  مرمت و ساماندهی درب چوبی ورودی بنای تاریخی مسجد جامع ساوه نیزتوسط هنرمندان صنایع دستی شهرستان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه قدیمی‏ترین بخش مسجد جامع ساوه، شبستان‏های گلی و خشتی آن است، اظهار کرد: طرح اولیه این مسجد، مشتمل بر یک حیاط مستطیل شکل به ابعاد 44 × 36 متر است که گرداگرد حیاط را شبستان‏های ستون‌دار گلی و خشتی فرا گرفته است

مسجد جامع ساوه یکی ازآثار معماری در دوره اسلامی است که مورد توجه پژوهشگران و علاقه‌مندان به معماری ایران  است این مسجد  4200 مترمربع وسعت دارد و در سال 1310 به ‌عنوان نخستین مکان تاریخی استان مرکزی در فهرست آثار ملی ثبت شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.