وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به زودی سیاست جدید ترامپ در مورد افغانستان و تصمیم برای اعزام نیرو به این کشور اعلام می شود.

سیاست جدید ترامپ در مورد افغانستان به زودی اعلام می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»به نقل از جمهور، «جمیز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد که من با همتایان خود در  بروکسل برای جمع آوری نظرات آنها صحبت کرده‌ام و به زودی تصمیم نهایی در مورد اعزام نیرو به افغانستان اعلام خواهد شد و سیاست جدید ما در مورد افغانستان نیز به زودی از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مشخص می شود.

وی همچنین گفت که درباره افزایش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان با «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور، فرماندهان آمریکا در افغانستان و متحدان ناتو مشورت هایی صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

وزیر دفاع  آمریکا در ادامه گفت: نقطه‌های آسیب پذیر گروه داعش شناسایی شده است و از همه توان و تاکتیک‌ها استفاده خواهد شد که مراکز این گروه در همه نقاط، محاصره و از بین برده شود.

 از دیگر سو رئیس جمهوری آمریکا نیز طی اظهاراتی گفته بود که زمان آن رسیده است متحدان این کشور در ناتو تعهد خود با آمریکا را نشان دهند.

ترامپ همچنین پیش از سفرش به عربستان سعودی گفته بود که با همکاران خود در ناتو نیز دیدار می کند.

وی اعلام کرد که من با شریکان و متحدان آمریکا در ناتو در بروکسل و رهبران کشورهای «جی هفت» در ایتالیا دیدن خواهم کرد. انتظار دارم همکاران و متحدان ما در ناتو نشان دهند که واقعا متحد و شریک آمریکا هستند.

بر اساس گزارش‌ها، تصمیم نهایی در مورد فرستادن نیروهای جدید آمریکایی به افغانستان و تعداد آنها در نشست سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.